אור ירוק: המדען הראשי יקצה 50 מגה לקידום אנרגיות מתחדשות

מדינת ישראל ממשיכה לקדם חשמל ירוק. על פי נוהל חדש שפרסם מרד האנרגיה והמים, תקצה לשכת המדען הראשי של המשרד מכסה של 50 מגה וואט לקידום ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. הנוהל, שנקבע במסגרת החלטת הממשלה בנושא, קובע כי המדען הראשי יוכל לסווג מתקנים לייצור חשמל כמתקני חלוץ של טכנולוגיות חדשניות, גם אם אינם עומדים בהכרח באמות המידה ובדרישות למכסות הקיימות ברשות החשמל. סיווג שכזה, יסמיך את רשות החשמל להעניק רישיון מותנה ליזם לחיבור לרשת הארצית.

על פי הנוהל, הליך הסיווג יבוצע באמצעות ועדה אשר תבחן את עמידת הבקשות בדרישות, ובנוסף תמליץ על היקף המכסה עבור כל מתקן. יזם שיקבל רישיון במסגרת הליך זה, יהיה חייב לעמוד ביעדים ברורים, בהוראות ובלוח הזמנים שייקבעו עבורו על ידי רשות החשמל ובהמלצת המדען הראשי. בנוסף, במסגרת הנוהל תנתן עדיפות למתקנים ומיזמים העושים שימוש בטכנולוגיות ישראליות ועתידים לתרום ליצירת ידע ייחודי בישראל. לצורך כך, יילקח בחשבון גם קניין רוחני ישראלי העומד בבסיס המיזם או באופן מוחשי אחר, וכן מתקנים המנצלים משאב מתחדש ייחודי לישראל.


לדברי שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, "תמרוץ מתקני חלוץ יאפשר לישראל להיות מובילה בתחום ויסייע בפיתוח מקורות תעסוקה למשק. לראש היהודי יש עוד הרבה מה להציע, ואנחנו נרצה להיות שם בשביל לתת לו את מירב התמיכה".

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן