אושרה תוכנית ההשקעות באינטל: תקבל מענק של 300 מיליון דולר

משרדי הכלכלה והאוצר אישרו הבוקר את שדרוג מפעל אינטל בקרית גת כחלק מתוכנית ההשקעות של החברת בעלות של כ-6 מיליארד דולר (כ-22 מיליארד שקלים).

אינטל שתהפוך את מפעלה בקרית גת למתקדם בעולם בטכנולוגית שבבים, תזכה למעמד של מפעל מועדף מיוחד לאחר שהוכח כי תתרום תרומה מהותית לפעילות הכלכלית בישראל ותשואה גבוהה למשק, וכי המפעל יקדם יעדים לאומיים של כלכלת ישראל. המעמד המיוחד ייזכה את אינטל במס חברות בשיעור של 5% לתקופה של 10 שנים (עד 2023) ובמענקים בהיקף של 300 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 5 שנות תקציב.

אינטל. תשקיע במפעל בקרית גת כ-6 מיליארד דולר | צילום: רויטרס

במסגרת התוכנית, תעסיק אינטל עוד כ-1,000 עובדים חדשים, בהתאם לתוכנית העסקית. עוד 2,500 עובדים אחרים, יועסקו במעגלי תעסוקה עקיפים במהלך שדרוג המפעל. בנוסף, התחייבה החברה לרכש גומלין בישראל בהיקף מצטבר של כ-550 מיליון דולר ורכש מקומי נוסף בהיקף של כ-180 מיליון שקל מדי שנה. כן התחייבה החברה כי מרבית המועסקים צפויים להגיע מאזור הדרום.

"ההשקעה של אינטל מהווה נכס אסטרטגי עבור התעשייה הישראלית. זו היא ההשקעה הגדולה ביותר של חברה זרה בישראל אי פעם וזו הוכחה נוספת שישראל נמצאת בקדמת תעשיית הטכנולוגיה והחדשנות", אמר שר האוצר יאיר לפיד.

שר הכלכלה, נפתלי בנט הוסיף כי אישור ההגעה של אינטל לארץ היא אירוע היסטרי לכלל תושבי המדינה ובמיוחד לתושבי הדרום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן