אז איפה מרוויחים הכי הרבה? ספולייר: לא בפייסבוק

ברור, גלוי וידוע ששווה להיות מתכנת, בעיקר בארצות הברית, איפה שאנשי היי-טק שכירים יכולים לעשות כסף גדול. אבל איפה הכי שווה לעבוד? את התשובה לכך סיפק אתר Glassdoor, המחבב במיוחד רשימות מכולת של מקומות ששווה לעבוד בהם ועוד.

ברשימה האחרונה, שהתפרסמה בשבוע שעבר, מציינים עורכי האתר את 25 חברות ההיי-טק המשלמות את הסכומים הגבוהים ביותר למתכנתיהם החרוצים. יש לציין שמדובר ברשימה יוקרתית כל כך, שגם אם אתם עובדים בחברה שמוקמה במקום ה-25, מצבכם לא רע: מדובר בסכומים של מאות אלפי דולרים בשנה.

אם חשבתם שבמקומות הראשונים תמצאו את השילוש הקדוש של פייסבוק, גוגל וטוויטר, צפויה לכם הפתעה גדולה. אומנם שלוש ענקיות הרשת נמצאות בין עשרת המקומות הראשונים, אבל הן ממש לא מושלות בכיפה. מסתבר שהחברה בה הכי שווה לתכנת נקראת ג‘וניפר נטוורקס, והיא מעניקה למהנדסי התוכנה שלה שכר של לא פחות מ-159,990 אלפי דולרים בשנה, שזה פי שלוש מהשכר הממוצע במשק האמריקני, ובתרגום לישראלית – בסביבות 60,000 שקלים בחודש.


צילום: Shutterstock

במקום השני ממוקמת רשת חברתית ענקית, אבל לא זו עליה חשבתם: דווקא לינקדין היא זו בה הכי משתלם לעבוד, עם ממוצע של 136,427 דולרים בשנה. במקום השלישי תמצאו את יאהו עם 130,312 אלפי דולרים. ומה אחר כך? גוגל וטוויטר. ומה עם פייסבוק? היא ממוקמת במקום התשיעי. מסתבר שהמתכנתים של הרשת החברתית הגדולה בעולם מרוויחים "רק" 121,507 דולרים בשנה.

באופן לא מפתיע, 17 מבין 25 החברות המובילות בתחום השכר למתכנתים נמצאות באזור המפרץ של סן-פרנסיסקו, עמק הסיליקון בלעז. ממוצע השכר למהנדס תוכנה באזור הוא 111,885 דולרים בשנה, בהשוואה לממוצע של 92,790 דולרים בשנה בשאר חלקי ארצות הברית. מה נאמר, משתלם לגור בקליפורניה.

רוצים לעשות קופה וחושבים שאיחרתם את הרכבת? אל חשש, איחורים כאלה כנראה קיימים רק ברכבת ישראל, אבל לא בזו של סן פרנסיסקו (שבאופן אירוני שובתת בימים אלה ממש). נכון לעכשיו, 3,846 חברות היי-טק בעמק הסיליקון מחפשות לגייס עובדים לשורותיהן.

נקודה מעניינת נוספת היא ההבדלים מהסקר הקודם שפרסמה החברה בשנה שעברה. אז, עובדי גוגל עמדו בראש פירמידת המרוויחים, שאחריהם בתור התייצבו מתכנתי פייסבוק, אפל, איביי וזינגה. שתי החברות המובילות השנה, ג‘וניפר ולינקדין, לא הצליחו להשתחל ל-15 המובילות בשנה שעברה, ואילו אפל ואיביי לא נכללות השנה בין חמש המובילות. ומה עם זינגה? החברה שהביאה לנו את החווה היא הסיפור העצוב של השנה: עובדיה לא נכללו כלל ברשימת 25 המרוויחים הגדולים של 2013.


לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

האייפון 5S וה-5C יגיעו לישראל בתחילת נובמבר

בדרך להשקה בינלאומית: אפליקציות Chromecast זמינות עתה להורדה בכל העולם


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן