אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד: הכירו את Musketeer, האפליקציה שתשלח אליכם מושיעים בעת צרה

כמה פעמים נתקלתם ברחוב באדם במצוקה וסביבו אוסף של עוברי אורח מודאגים שמבקשים להגיש עזרה? עכשיו דמיינו מה היה קורה לולא היו אנשים בסביבה. בדיוק למקרים כאלה פותחה אפליקציית Musketeer שדואגת, כמו סיסמתם המפורסמת של שלושת המוסקטרים, שתמיד יהיה מי שיעזור לכם בעת צרה: "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד".

"אנחנו נוסעים בעזרת האפליקציות, בוחרים מה לאכול בעזרתן ועושים עמן כמעט הכול, אבל ברגע של מצוקה – לא היה שום פתרון טכנולוגי שיכול לעזור לנו", אומר שאול אבידב, אל"ם במילואים, שיחד עם עמיתו ג'ייסון וולף, ששירת בעברו ביחידה מסווגת, עומד מאחורי המיזם החברתי.

Musketeer מאפשרת להתקין מעין "כפתור ביטחון" במכשיר הסלולרי וללחוץ עליו בעת צרה. המערכת תאתר 40 מוסקטרים שנמצאים ברדיוס של עד קילומטר מזירת ההתרחשות. המוסקטרים נחשפים לפרטים האישיים שאותם הזין המזעיק, הם יכולים לתקשר אחד עם השני באמצעות צ'אט שדרכו ניתן לנהל את האירוע ולהגיש עזרה.

עד כה גייסה החברה כ-700 אלף דולר. היא פועלת זה כמה חודשים בארץ, ומשתמשים בה כמעט 20 אלף מוסקטרים. אביגדור ווולף רואים את עיקר הפעילות העתידית דווקא בערים גדולות בעולם, בהן קשה יותר לזרים להתמודד עם מצוקות פתאומיות. אך מכוונים ליצירת רשת חברתית אשר תגן על התושבים כולם באשר הם. 

Musketeer לוקחת חלק בפרויקט "הדור הבא של המנהיגות הכלכלית", במרכזו יתקיים כנס היזמות החברתית-טכנולוגית Socialize15 Forbes, ב-25 בפברואר בתיאטרון הבימה.

בשונה מהמגמה שהכרנו עד היום, בה לוקחים חלק מיזמים חברתיים ללא מטרות רווח, בשנים האחרונות פותחו מודלים כלכליים המאפשרים שינוי חברתי משמעותי יד ביד עם יצירת רווח עבור היזמים. במסגרת הכנס נקיים את תחרות המיזמים החברתיים הראשונה בישראל, אשר מטרתה לבנות אקו-סיסטם שסייע להם להגשים את החזון של הפיכת ישראל ליצואנית מספר אחת בעולם בתחום ה-Tech for Impact בתוך חמש שנים.


בין היתר ישתתפו בכנס שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון, הפרופסור מנואל טרכטנברג, אחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הכלכלה ההתנהגותית, הפרופסור שלמה בן ארצי, יו"ר רשת קופיקס אבי כץ, נשיא התאחדות התעשיינים אמיר חייק, היזם ומייסד קרן OurCrowd, ג'ון מדבד ועוד רבים אחרים. הרשמו והבטיחו את מקומכם.

– להרשמה

– לאתר הכנס

רוצים להשתתף בכנס? דוברים וחסויות: 054-4446803
או באימייל: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן