אחד העם: המסחר ננעל בירידות; מדד הבנקים איבד השבוע 1.5%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות במחזור גבוה, בדומה למגמה באירופה ובאסיה היום. אתמול שלח האוזר מכתב לדירקטוריון הבורסה ובו הוא קורא לברונפלד להתפטר. ברונפלד מצידו ביקש מהדירקטוריון שלא לקחת בחשבון את דבריו של האוזר במינוי ועדת האיתור אחר מנכ"ל חדש לבורסה. 

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.4% ובחישוב שבועי איבד 0.2%, ת"א 100 נחלש ב-0.6% ובסיכום שבועי ירד ב-0.1% ומדד הבנקים נחלש ב-0.5% אך בחמשת הימים האחרונים השיל 1.5% מערכו. 

בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, פורש מדירקטוריון החברה. עופר מרגיש לדברי מקורביו כי בעקבות המעבר למגורים בלונדון לא יוכל להיות זמין דיו לצרכי החברה: "הוא עתיד להתעסק בעסקיו הגלובליים", אמרו לאתר פורבס, "עידן מרגיש שלהישאר דירקטור ידרוש ממנו מעורבות ומחויבויות נוספות וזה לא יהיה מהלך נכון". מניית החברה איבדה 2.5% מערכה.

 
עידן עופר | צילום: רויטרס

הכנסותיה של ענקית השבבים הישראלית מלאנוקס ירדו ברבעון השני של 2013 ב-26.5% ל-98.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 133.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה הבוקר.

בשיחת ועידה שקיים הבוקר אמר מנכ"ל החברה אייל ולדמן כי החברה מצפה לגידול בהכנסות ברבעון השלישי של השנה: "אנחנו מאמינים כי אנחנו ממשיכים להקדים את אינטל ונמצאים דור אחד לפניהם בתחום הסיליקון", אמר ולדמן. "הנתח של הלקוחות הגדולים משתנה לרוב בין הרבעונים אולם HP תישאר לקוח גדול שלנו". בחברה מצפים להכנסות של כ-104 עד 109 מיליון דולר על פי NON GAP. מניית החברה נחלשה ב-2.1%.

האם משקיעים מסין ירכשו את כלל ביטוח מידי אי.די.בי פתוח? אחרי הפסקת מסחר ארוכה, דיווחה היום החברה כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קבוצת משקיעים הממוקדת בסין, למכירת 30% בכלל ביטוח לפי שווי 4.6 מיליארד שקל. על פי ערך מניית החברה בסגירת המסחר אתמול, מדובר בפרמיה של 28% על המחיר.

על פי הדיווח, במסגרת העסקה צפוי הגוף לרכוש שליטה בכלל ביטוח, והצדדים יחתמו על הסכם בעלי מניות, ובמסגרתו, בין היתר, תוקנה לחברה אופציית PUT למכירת יתרת החזקות החברה בכלל ביטוח לגוף הרוכש, ולגוף הרוכש תוקנה אופציית CALL לרכישת יתרת ההחזקות האמורות. מניית כלל ביטוח ירדה ב-0.6%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן