אחד העם; סקיילקס זינקה ב-27%, ריטליקס נסקה ב-32.5%

הבורסה באחד העם ננעלה היום בעליות על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט, כמו גם העליות במדדים המובילים ביבשת אסיה הבוקר. מניות ריטליקס וסקיילקס זינקו לאחר פרסומים על אקזיט מוצלח ועיסקת מכירתה של פרטנר, החברה הבת של סקיילקס לאיש העסקים חיים סבן, בהתאמה. עונת הדוחות הגיעה לישורת האחרונה כאשר הבנקים הגדולים פרסמו את דוחותיהם לרבעון השלישי.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק גם הוא ב-0.3%, מדד הבנקים הוסיף 2.2% לערכו אחרי פרסום דוחות הבנקים הגדולים, ומדד הנפט והגז עולה ב-0.8%.

חברת NCR מארה"ב, שנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של קרוב ל-4 מיליון דולר, תרכוש את חברת התוכנה הישראלית ריטליקס, ספקית בינלאומית מובילה של תוכנה ושירותים לרשתות קמעונאיות גדולות הפועלות בסביבות עבודה מורכבות. NCR תרכוש את ריטליקס במחיר של 30 דולר למניה שהינם 650 מיליון דולר בסכום כולל. מניית החברת הישראלית זינקה היום ב-32.5%.

אחת המרוויחות הגדול של העיסקה היא קרן פימי של ישי דוידי שמחזיקה ב-18.16% ממניות ריטליקס. קרן פימי נבחרה על פי דירוג פורבס לקרן הפרייווט אקוויטי הגדולה והמובילה בישראל והיא צפויה לקבל פרמייה של קרוב ל-100% על ההשקעה.

עסקת פרטנר מתקרבת לחתימה: הצדדים נועדים בשעות האחרונות בהונג קונג ומסכמים על הפרטים האחרונים. סבן ירכוש כ-30% מהחברה בעוד אילן בן דב וסקיילס (החברה האם של פרטנר) יישארו עם 15%. מנייתה של סקיילקס זינקה היום ב-27%.

סבן ישלם 80 מיליון דולר וייטול על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון. במסגרת ההבנות בין הצדדים יטול סבן על עצמו את החוב של פרטנר כלפי האצ'יסון ההונג-קונגית. החוב שייפרש לשבע שנים תמורת חיזוק ביטחונות והעלאת הריבית, ובסגרתו יזרים סבן כ-250 מיליון שקל לתוך סקיילקס בכדי לסייע לה בפירעון חובותיה.

בהמשך לטלטלה באי.די.בי בימים האחרונים עמדה מניית החברה גם היום במרכז לאור החקירה של בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר. דנקנר נחקר שלשום בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון. אמש צללה מניית החברה ב-10.8%, כאשר האג"ח ירדו ב-18%, אולם היום נבלמה הנסיגה וערך המנייה התחזק ב-2.2%.

אמש ננעלה וול סטריט בעליות שערים לאור האופטימיות שהביעו הנשיא האמריקני ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים לגבי הסיכויים להגיע להסכמה על התקציב עוד לפני סוף השנה, מה שימנע את הצוק הפיסקלי. 

דוחות הבנקים:

דוחות חיובים לשלוש הבנקים הגדולים בישראל: בנק הפועלים התחיל את דיווחי הבנקים וחתם רבעון עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסכום של 625 מיליון שקל לעומת 471 מיליון שקל – עלייה של 32.7%. מניית הבנק עלתה ב-2.6%.

מנגד הרווח הנקי של בנק לאומי ברבעון השלישי של השנה הוכפל ביותר מפי 3, מ-155 מיליון שקל ל-479 מיליון שקל המשקף יחס תשואה על הון של 8%. כמו כן הבנק רשם הכנסות של מיליארד שקל מעמלות. המניה עלתה ב-1.3%.

בנק דיסקונט הצטרף גם הוא לשורת הדיווחים כאשר חתם רבעון עם רווח נקי של 221 מיליון שקל – עלייה של 82.6% – ויחס תשואה על הון של 7.9%. מניית הבנק עלתה ב-3.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן