אחד העם: שופרסל טיפסה ב-3.5%, מניות הבנקים זינקו ב-1.1%

יום המסחר בבורסה ננעל היום ביציבות על רקע הגשת הצעת התקציב של לפיד לשרי הממשלה, כאשר הגזירות הכלכליות הכבדות נחשפות. אמש ננעלה וול סטריט בעליות, בעוד בורסות אירופה ננעלו אתמול בירידות. 

מדדי ת"א 25 ו-100 ננעלו ביציבות, מדד הבנקים זינק ב-1.1%, מניות הנפט והגז רשמו עלייה של 1% ומניות הטכנולוגיה התחזקו ב-0.2%.  

הבוקר פורסמו כל הגזירות הכלכליות (מסים וקיצוצים) לשנתיים הבאות. המדובר בגזירות קשות ובקיצוצים בסכום שיא של כ-38 מיליארד שקל. הגזירות נשלחו הבוקר לכל השרים ויובאו לאישור הממשלה בישיבה מיוחדת ביום ב' בשבוע הבא. לאחר מכן יוגשו התקציב וחוק ההסדרים לאישור הכנסת והתהליך יושלם עד סוף חודש יולי. הגזירות צפויות להתקל בהתנגדות חריפה מצד שרים וח"כים ונראה כי חלקן לא יבוצע.

הגזירות העיקריות שיבוצעו כבר בחודש הבא: ייקור סיגריות ומשקאות חריפים ב10%, העלאת המע"מ ב-1%, הטלת מע"מ על ירקות ופירות, הטלת מע"מ באזור אילת ועל שירותי תיירות (לא סופי), מס עשירים מיוחד על דירות ומכוניות פאר, טלוויזיות 50 אינץ', מטוסים פרטיים, יאכטות, ג'קוזי ועוד.

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

הגזירות ב-2014: העלאת מס הכנסה ומס חברות ב-1.5%, קיצוץ קצבאות הילדים (ל-140 שקל לילד), מס בריאות לעקרות בית, צמצום טיפולי שיניים בחינם לילדים עד גיל 12, הגדלת תשלומי הורים לבתי הספר במסגרת חוק חינוך חובה חינם, ביטול סבסוד הצהרונים (עד גיל 9), העלאת מס הרכישה למשקיעים ומיסוי השכרת דירות ל-25%, בדומה למיסוי רווחי הון, ביטול הפטור ממס שבח על דירות בכל 4 שנים, פגיעה בשכר העובדים במגזר הציבורי, צמצום ההטבות לפנסיה לבעלי שכר גבוה (מ-16- אלף שקל, וצמצום הפנסיות במערכת הביטחון.

"לא צריך לתת לכעס לעוור אותנו אל מול האמת: האפשרות האחרת היתה קריסה של המשק, לא פחות", כתב לפיד לאור הביקורות הרבות שקיבל לאחר פרסום הצעת התקציב. "אם היינו יושבים בחיבוק ידיים, הבור התקציבי היה גדל וגדל, החובות היו מתנפחים, השירותים החברתיים היו מתמוטטים".

למרות התערבות בנק ישראל, ורכישת עשרות מיליוני דולרים בשוק במהלך יום המסחר אתמול, שער הדולר לא הצליח להתחזק אל מול השקל. עם זאת, היציג נקבע אתמול על 3.57 שקלים, עלייה של 0.03% ביחס לשערו מיום שישי. שערו היציג של היורו נקבע על 4.677.

ההתערבות של בנק ישראל מגיעה בהמשך למהלכים שביצע בשבועות האחרונים בניסיון למתן את היחלשותו של הדולר אל מול השקל. אלא שנראה כי המאמצים נכון לעכשיו לא מצליחים לשאת פרי, וכי שער המטבע האמריקאי ממשיך להיחלש.

חברת שופרסל פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון. על פי הדוח,הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-55 מיליון שקל – זינוק של 44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמד הרווח על 38 מיליון שקל.הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה, בנטרול הרווח מעסקאות נדל"ן, הסתכם ב-71 מיליון שקל ובשיעור של 2.4% בהשוואה ל-37 מיליון שקל ובשיעור של 1.3% ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול של 34 מיליון שקל (91.9%). על פי הדוחות השיפור ברווח התפעולי נבע כתוצאה מהגידול בהכנסות ומהעמקת מבצעים ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן