אחרי הראלי של סוף השבוע: האם המגמה השלילית בעולם נעצרה?

המדדים הבולטים בעולם רשמו בסוף השבוע התאוששות ואף רשמו עליות שערים מרשימות אך ההתאוששות הגיעה רק לאחר שכמה מנקודות תמיכה נשברו וקרסו. 

מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 175 אלף – זאת לעומת צפי של 170 אלף בלבד, כך על פי נתונים שפרסם ביום שישי האחרון משרד העבודה של ארה"ב. צפי האנליסטים עמד על תוספת של כ-170 אלף מקומות עבודה חדשים שיתווספו במאי למשק האמריקאי לעומת חודש אפריל, בו נוספו כ-165 אלף משרות. מנגד, שיעור האבטלה עלה בחודש מאי ב-0.1% לעומת אפריל והגיע ל-7.6%. האנליסטים ציפו שנתון האבטלה יישאר ללא שינוי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

רבים חששו שאם צמיחת עבודה תעלה בהרבה על ציפיות, הבנק הפדרלי יפחית את קניית אג"ח מוקדם מהצפוי, בעוד שאחרים היו מודאגים מכך שמספר חלש במיוחד היה מגלה שוק עבודה בעייתי, העליה המתונה באבטלה כמו גם עליה על הציפיות בשוק למעשה היו לאיזון המושלם עבור המשקיעים, איזון שמטיב עם כל הצדדים.

"זה ירגיע את התנודתיות בשווקים בזמן הקרוב וירגיע את קהל המשקיעים שהיו מודאגים לגבי האופי של תוכנית הרכישה של הבנק הפדרלי", אמר ריק רידר, שותף ראשי ב-"ההכנסה הקבועה של אמריקה" בניו יורק.

צילום: רויטרס

אך גם ריד יודע שמדובר במשהו רגעי וכי התנודתיות עשויה להרים את ראשה כאשר בשבועות הקרובים יפורסמו נתונים על צמיחה באירופה, נתונים כלכליים בארה"ב ונתוני מאקרו ביפן. "הבנק הפדרלי עשוי לצמצם את היקף הרכישות במתינות ובהדרגה בסביבות ספטמבר, בקו אחד עם ציפיות שוק", אמר רידר.

החדשות השליליות ביותר בשבוע שעבר היה מדד הייצור ISM, אשר ירד מתחת לרמה 50, מה שמעיד על מגמת התכווצות ולא על הרחבה. זה לא עולה בקנה אחד עם נתונים אחרים, כמו האבטלה שהייתה טובה יותר מהערכות המוקדמות.

המהפך הגדול שהתרחש בימים האחרונים בבורסת טוקיו תפסה את תשומת ליבו של העולם. מדד הניקיי שהיה ב-22 במאי בתשואה מדהימה של 47%, סגר את יום חמישי כאשר הוא בפלוס 16% בלבד.

זה כמובן לווה גם בירידת קרנו של היין. החוזים העתידיים על היין נפלו ב-16% לפני שהתאוששו מעט בסוף השבוע, וכעת הם נסחרים בירידה של 11% לשנה זו. לדעתם של האנליסטים המגמה טרם מיצתה עצמה, ולפני שהמדד יחזור מעט לעלות, הוא ימשיך לרדת בטווח הקצר.

במבט אל השבוע הנוכחי בשוקי העולם, למרות הראלי החזק לאחר דוח התעסוקה ביום שישי, המגמה לא תתהפך כל כך מהר והמומנטום החלש צפוי להימשך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן