אחרי מיזמי האופניים השיתופיים, הכירו את קסדת הנייר המתקפלת

אם אי פעם השתמשתם בשירותי שיתוף האופניים העירוניים בניו-יורק, "באופני בוריס" הלונדוניים (מיזם האופניים העירוניים הקרוי בשפת הרחוב על שם ראש העיר שהנהיג אותו – בוריס ג'ונסון) או בתל-אופן התל אביבי, יש להניח שרכבתם ללא קסדה. איריס שיפר, סטודנטית לעיצוב מניו יורק ביקשה לפתור את הבעיה הזו ופיתחה קסדת אופניים חד פעמית בעיצוב רשת העשויה כולה מנייר ממוחזר.

תהיה זמינה בערים נבחרות כבר ב-2017. קסדת נייר | צילום מסך: אתר Eco Helmet

הפתרון הכלכלי יימכר עבור כ-5 דולר ליחידה בסמוך לעמדות שירותי האופניים השיתופיים בערים נבחרות המשתתפות במיזם. העיצוב דמוי טבלת הדבש של הקסדה עוזר לפזר את עוצמת הפגיעה סביבה, והעיצוב הגמיש שלה הופך אותה לנוחה למדי. "אפשר למתוח את החומר הזה די בקלות", אומרת שיפר. "הוא מתאים למגוון רחב של מבני ראש וגם מאוורר למדי".

שיפר זכתה לאחרונה ב-30 אלף פאונד מטעם פרס ג'יימס דייסון הבינלאומי המוענק מדי שנה לסטודנטים חדשניים לעיצוב מרחבי העולם, והקסדות יהיו זמינות לציבור כבר בתחילת השנה הבאה. " EcoHelmetפותרת בעיה ברורה למדי בדרך אלגנטית מאוד", אומר מר ג'יימס דייסון, יוזם הפרס הקרוי על שמו. "אבל בפשטותה היא מכסה על כמות מרשימה מאוד של מחקר ופיתוח שעומדים מאחור. אני מצפה לראות כבר את EcoHelmet בשירות מיזמי האופניים השיתופיים ברחבי העולם".

קל ונח – צפו בקסדה בפעולה, אתר EcoHelmet

נזכיר כי על פי חוק, בישראל "לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן". הוראה זו אמנם אינה מחייבת בגירים בני 18 ומעלה הרוכבים בדרך עירונית, אך היא כן מחייבת כל אדם צעיר מגיל זה, רוכב או מורכב, וכל אדם הרוכב בדרכים שאינן עירוניות. יתרה מכך, החוק גם מורה לכל מי שמוכר אופניים להציג שילוט המפרט את ההוראות האלו הנוגעות לקסדות. החוק הזה לא נאכף לצערינו, וכשנתקלים בפתרון הפשוט והאלגנטי שפיתחה שיפר, אנו מקווים שמפעילת מיזם האופניים 'תל-אופן', יחד עם עיריית תל אביב, "ירימו את הקסדה" ויעזרו לנו לשמור על עצמינו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן