אחרי קזחסטן, נמיביה וגיאורגיה: מה אחוז המנהלות במשק הישראלי?

דווקא לאחר תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה אשר הביאו לרוב נשי ב"חמישייה הפותחת" של הרשימה (3 מתוך 5 המקומות הראשונים הן נשים), דו"ח חדש אשר פורסם לאחרונה מטיל ספק רב באשר לרמת השוויון בין המינים בישראל. בדו"ח מיוחד של ארגון העבודה העולמי (the International Labor Organization), חשפו המחברים את אחוז הנשים אשר התברגו לתפקידי ניהול במגזר הפרטי במשק, בלא פחות מ-108 מדינות ברחבי העולם. ולישראל, כפי שעולה מהדו"ח, אין יותר מדי במה להתגאות.

על פי הדו"ח הנוכחי, שיעור המנהלות במשק הישראלי עומד על 31.8% בלבד – ואנו ממוקמים במקום ה-52 ברשימה, הרחק הרחק מהמקומות הראשונים. אם תבחנו את הרשימה לעומק, תגלו לא מעט מדינות אשר אולי נחשבות למתקדמות פחות – אך בכל הקשור לשוויון, עקפו את ישראל בפער ניכר. כך, למשל, במדינת ניקרגואה שבמקום ה-19 ברשימה, 41% מסך המנהלים במשק הן למעשה מנהלות. בבוצוואנה הנתון עומד על 38.6% (מקום 28), בקזחסטן 37.2% (מקום 32), כשגם בנמיביה, בוליביה, גיאורגיה אזרבייג'אן, רואנדה וקירגיזסטאן שיעור המנהלות במשק גבוה לעומת ישראל.

שוויון? לא אצלנו | צילום: thinkstockphotos

את המקום הראשון ברשימה המסקרנת תפסה באופן מפתיע ג'מייקה – שם הנשים תופסות 59.3% מסך תפקידי הניהול במשק. 2 מדינות נוספות בלבד הציגו רוב נשי בתפקידי הניהול – אלו הן קולומביה (53.1%) וסיינט לוסיה שבקאריביים (52.3%). את ה"חמישייה הפותחת" של הרשימה משלימות הפיליפינים ופנמה.

והיכן ממוקמות מדינות העולם המערבי? ארה"ב מדורגת במקום ה-15, עם 42.7% מנהלות במשק (הרבה יותר מישראל). צרפת מדורגת במקום ה-24 עם 39.4%, רוסיה מיד אחריה עם 39.1%, ובריטניה במקום ה-41 עם 34.2%. דווקא גרמניה נמצאת אפילו מתחת לישראל, במקום ה-55 עם 31.1% מנהלות בלבד, הולנד במקום ה-61 ואיטליה במקום ה-70 עם 25.8%.

בתחתית הרשימה נמצאת פקיסטן, שם שיעור המנהלות עומד על 3% בלבד. מעליה נמצאת אלג'יריה (4.9%), ומעליה שכנתנו ירדן עם 5.1%. עוד בתחתית הרשימה ניתן למצוא את בנגלדש, קטאר, סעודיה, לבנון ומצרים. ישות נוספת אשר מופיעה בדירוג היא הרשות הפלסטינית – אשר מדורגת במקום ה-91, עם 14.4% מנהלות במשק הפלסטיני.

לדו"ח המלא לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן