אחת מרכישות הדומיינים היקרות בהיסטוריה: מדוע שילם היזם הישראלי משה חוגג 5 מיליון דולר?

בשנות ה-2000 העליזות, לאחר התפוצצות בועת הדוטקום, היינו עדים לסחר ער בשמות הדומיינים ברשת האינטרנט. יזמים זריזים אשר זיהו את ההזדמנות ומיהרו לרשום שמות אטרקטיביים זכו ליהנות מאקזיט מרשים, בלי לעבוד קשה, ולהפוך למיליונרים – לאחר שחברות ענק "פתחו את הארנק" ושילמו סכומי עתק בכדי לזכות בשליטה בדומיינים קליטים ופשוטים.

בשנים האחרונות נדמה שתקופת הזוהר הזו חלפה, בעיקר משום שבעולם של אפליקציות, מובייל, גוגל, SEO, והרבה רשתות חברתיות ופייסבוק, יש חשיבות פחותה לשם הדומיין. אולם כעת מסתבר כי עדיין נערכות עסקאות ענק ורכישות של שמות דומיין, למרות שהתחום כמעט וחלף מן העולם. והדבר הופך מסקרן במיוחד כשמדובר ברוכש  ישראלי, הוא היזם משה חוגג.

אחת מרכישות הדומיינים היקרות ביותר בכל הזמנים

על פי דיווח חדש, רכשה קרן Singulariteam בראשות משה חוגג, מייסד ומנכ"ל Mobli, את שם הדומיין Invest.com תמורת סכום מרשים למדי של 5 מיליון דולר. רכישה זו הופכת את הדומיין לאחד מ-20 הדומיינים היקרים ביותר שנרכשו אי פעם. לשם השוואה, הדומיין היקר ביותר בכל הזמנים הוא Insurance.com שנמכר ב-2010 תמורת יותר מ-35 מיליון דולר. דומיינים יקרים נוספים הם Sex.com אשר נמכר תמורת 14 מיליון דולר, Hotels.com תמורת 11 מיליון דולר ו-FB.com נמכר לפייסבוק תמורת 8.5 מיליון דולר.

מהרכישות הגדולות בהיסטוריה | צילום: מסך

קרן Singulariteam התפרסמה כשהשקיעה בחברות כמו Mobli, רשת חברתית מבוססת תמונות, לה כ-12 מיליון משתמשים; Sirin, שמייצרת סמארטפון מתקדם ויוקרתי עם תג מחיר של עשרת אלפים דולר למכשיר; ו-Yo, אפליקציית המסרים החד-הברתיים שעוררה הרבה רעש עם השקתה לפני כחצי שנה.

ומה יעשו חוגג וחבריו בדומיין בעל השם הקליט? על פי ההערכות, מתכננת הקרן להשתמש בשם היוקרתי בכדי לקדם חברה אחרת בפורטפוליו שלה בשם Stox. ממידע שהגיע לגיקטיים עולה כי ב-Stox, שנמצאת בשלב ה-Stealth, הושקעו עד עכשיו כ-20 מיליון דולר (מתוכם כאמור, 5 מיליון לצורך רכישת הדומיין). Stox, שממוקמת בקנדה, מציעה ללקוחות פרטיים, חברות ציבוריות וברוקרים מידע פיננסי שיעזור להם לשפר את הביצועים של ההשקעות שלהם. השירות הייחודי אשר מציעה Stox הוא השקעה במניות (ללא CFD, או חוזים צמודים), מעקב אחרי תיקי השקעות של משקיעים אחרים, כך שהמשתמש יוכל אפילו להעתיק ולשכפל בשלמותו תיק השקעות של משתמש אחר.

האתר החדש שישלב בין מידע, סחר מקוון, FinTech ותכונות חברתיות צפוי להתחרות בחברת הסטארטאפ הישראלית, etoro. בראש Stox עמד עד לאחרונה אור ארבל, שעבר לכהן כמנכ"ל Yo והחולף על ידי רועי שחם.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: 11 מדדים בגוגל אנליטיקס שכל בעל אתר חייב להכיר

עוד בגיקטיים: רשימת המשקיעים משתדרגת: החברות שיקנו את הסטארטאפ שלכם ואיך אפשר להגיע אליהן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן