איגוד תעשיות הגז והנפט: "כל החברות הזרות שוקלות מחדש את כניסתן לשוק הגז הישראלי"

איגוד תעשיית חיפושי הגז והנפט דורש מהממשלה שלא לאשר את הפחתת יצוא הגז ל-40%. יו"ר האיגוד אורי אלדובי מסביר כי ההחלטה להגדיל את עתודות הגז לשימוש המשק הישראלי, "תקטין באופן משמעותי את ההכנסה הפוטנציאלית של המדינה ממיסוי ותפגע באפשרות לייצר תעשייה צומחת בישראל". 

בראיון לפורבס אuמר אלדובי כי "כל החברות הזרות מחכות עכשיו להחלטה. כל העסקאות איתן הן על תנאי ואני משוכנע שהן שוקלות כעת את צעדיהן מחדש". לטענת אלדובי, לא ניתן יהיה לפתח את מאגר לווייתן ללא סיוע של משקיעים זרים. "לישראל אין את היכולות או את התשתיות הדרושות לפיתוח לווייתן".

עוד הוסיף כי אם חברת וודסייד האוסטרלית שמעוניינת בהשקעה בפרויקט לוויתן תוותר עליו, לא ניתן יהיה לפתח גם את המאגרים הקטנים יותר וגם את המאגרים העתידיים שיימצאו. "אנחנו נישאר עם שוקת שבורה, וכבר ב-2017 לא יהיה לנו מספיק גז".

אורי אלדובי | צילום: איתן ריקליס

בנוגע למחאה הציבורית נגד הגז, אומר אלדובי: "לכל אחד יש את הזכות להפגין, אבל את ההחלטות בפועל יש לקבל על בסיס ידע ועובדות ולא על סמך התבטאויות פופוליסטיות. אנחנו לא נצא להפגין אבל את התוצאות של ההחלטה נראה בשטח".

יו"ר האיגוד דורש מהממשלה לקבל את המלצות ועדת צמח כלשונן. על פי המלצות הוועדה שבחנה את צרכי הגז במשק מול פוטנמיאל ההכנסות מייצוא הגז לחו"ל יש לקבוע מכסת יצוא של 53% מעתודות הגז. לדברי אלדובי, "מדובר באחת הוועדות הטובות ביותר שכונסו בישראל. היא ישבה במשך שנה וחצי ובחנה כל דעה ודיברה עם כל המומחים. למה לא לקבל את המלצותיה כלשונן?".

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי 60% מהגז יועבר לשימוש המשק הישראלי. מדובר ב-540 BCM גז שיהיה ברשות ישראל ב-25 השנים הבאות. לדברי נתניהו, "כמות הגז הזו תספק את הצרכים שלנו ל-25 השנים הבאות", אמר. "מדובר בהחלטה שמאזנת בין הצורך להבטיח מקור אנרגיה זמין וזול לשימוש אזרחים ישראל והצורך לייצא גז שממנו צפיק המדינה רווחים שיושקעו לרווחתם ולבטחונם של האזרחים. במשך 20 שנה אנו צפויים לקבל 60 מיליארד דולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן