איזה מקום יתפסו הרובוטים בחיי הפנסיה שלנו?

אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך בו הרובוטים משנים כמעט כל אספקט בחיינו, מבתים חכמים ועד מכוניות אוטומטיות. איך תיראה הפנסיה שלנו בעולם רובוטי?

ביטחון כלכלי הוא ערך שעומד כיום בבסיסה של כל תוכנית פרישה. חלקינו חוסכים ומשקיעים לאורך השנים, יש מי שקונים נדל"ן למטרות השכרה, ואחרים פשוט עובדים עד גיל מבוגר יותר. סקר של AARP מצא שקרוב ל-40% מדור הבייבי בום מתכננים לעבוד עד יום מותם כדי להבטיח ביטחון כלכלי.

יועצים פיננסיים רבים כבר מעודדים לקוחות לשקול השקעה בתחום הרובוטיקה והאינטליגנציה המלאכותית. לפניכם שלושה תרחישים אפשריים לפנסיה משולבת רובוטים.

שלח את הרובוט לעבוד

דמיינו שהייתה בידיכם האפשרות לשכור רובוט שיעבוד במקומכם בתקופת הפנסיה. חברת Hirebotics מנאשוויל מתפארת בתואר "חברת השכרת הרובוטים הראשונה". החברה מספקת פתרונות אוטומטיים למפעלים שנמצאים במצוקת כוח אדם. באתר האינטרנט שלה מציעה חברת Hirebotics ללקוחותיה העסקיים "לשכור רובוט, בדיוק כפי שהייתם שוכרים אדם לאותה משרה. השתמשו ברובוט למשך 14 שעות, ושלמו על 14 שעות, ללא הצורך לתאם לוחות זמנים או לשלם על זמן לא פרודוקטיבי".

ככל שעלויות הרובוטיקה ימשיכו לרדת, ויותר עבודות יבוצעו ללא מגע יד אדם, עולה הסבירות לצמיחת שוק דומה גם ללקוחות פרטיים, המעוניינים להשקיע או לקנות רובוט. השקעה בכוח עבודה רובוטי תפתח נתיב פרישה חדש, בו אנשים בגיל פרישה יוכלו לשכור רובוט שיעבוד במקומם לצורך הכנסה נוספת.

כלכלת חלטורות

מודל כלכלי שנהיה נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות מתבסס על העסקת פרילנסרים ועובדים לטווח הקצר. מודל זה, המכונה "כלכלת חלטורות" (Gig Economy), פותח אופציות לעבודה אחרי היציאה לפנסיה, כמו השכרת חדר באמצעות Airbnb, הפעלת שירותי Uber וכו'.

בעתיד עשוי לצמוח מודל חדש של כלכלת חלטורות, המבוסס על השכרה של רובוטים לטווח זמן מוגבל.

חברת Gigmaster מציעה ללקוחותיה לשכור את "רובוט המסיבות המושלם": הוא מגיע במגוון דגמים, בדמותם של גיבורי על ודמויות מפורסמות אחרות, ויכול לשמש כ"מארח" או אטרקציה במסיבות יום הולדת, השקות של חנויות חדשות או כקמע לחברות מסחריות. אלו לא הרובוטים המתוחכמים עליהם מדברים חוקרי אינטליגנציה מלאכותית, אך המודל המסחרי המבוסס על השכרת רובוטים לפרויקטים קצרים מספק הצצה אל עתיד פוטנציאלי.

המארח המושלם למסיבות | צילום מסך מתוך "וול אי"

האופציות לעתיד רובוטי הן בלתי מוגבלות. רובוטים לומדים לבצע יותר ויותר פקודות ומשימות, ובלתי נמנע שבשלב מסוים הם יהפכו לברי השגה גם לבני מעמד הביניים. בפני גימלאי העתיד עשויה להיפתח האופציה לשכור רובוט משלהם לעבודות נקודתיות, כמו כיסוח דשא, ניקיון הבית או ערבוב משקאות.

יזמות רובוטית

רובוטים עשויים גם לפתוח נתיב יזמות חדש. קחו לדוגמה את דוכני היוגורט של Reis and Irvy's Froyo Kiosk, המופעלים על ידי רובוטים, ומצריכים תחזוקה אנושית מינימלית בלבד. איזה נתח בעולם היזמות יתפסו רובוטים? עסק המבוסס על עבודה רובוטית יכול להמשיך לפעול ולהניב הכנסות גם שנים אחרי שהבעלים שלו יצא לפנסיה.

רובוטים משנים את הדרך שבה אנחנו חושבים על כלכלה. הם עונים על מצוקות כוח אדם ופותחים אפשרויות חדשות ומגוונות בשוק העבודה. הם עשויים גם לקחת חלק בעתיד בו מספר חסר תקדים של מבוגרים שואפים לחיות חיים ארוכים ואיכותיים יותר. השימוש ברובוטים עשוי בעתיד להפוך למקור הכנסה שיאפשר יציבות כלכלית גם עשורים אחרי הפרישה מכוח העבודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן