Forbes Israel Logo

איחורים? ברכבת משוכנעים: "95% מהרכבות מגיעות בזמן"

הרכבת מאחרת? מה פתאום. כ-95% מהרכבות מדייקות, מספר הנוסעים הכללי גדל ב-7% ומספר הנוסעים בקווים החדשים והמשודרגים עלה משמעותית. כך נמסר היום מרכבת ישראל בנוגע לנתוני הרבעון הראשון של 2013.

בחודשים ינואר-מרץ 2013 נסעו ברכבת ישראל 10.156 מיליון נוסעים, לעומת 9.480 מיליון נוסעים אשתקד, גידול של 7%. מדד הדיוק ברבעון הראשון לשנת 2013 עמד על 94.78%, לעומת 92.11% בתקופה המקבילה ב-2012 ו-86.45% ב-2011.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מדד דיוק שעות השיא ברבעון הראשון לשנת 2013 עמד על 94.77%, לעומת 91.84% (שנת 2012) ו-84.91% (שנת 2011) בתקופה המקבילה.

ברבעון הראשון 2013 נרשמו עליות משמעותיות במספר הנוסעים בקווי הרכבת החדשים והמשודרגים: בקו יבנה מערב – תל אביב חל גידול של 36% במספר הנוסעים אשר עמד על 687.6 אלף נוסעים. משך הנסיעה מיבנה לת"א קוצר ל-23 דקות בלבד ובסוף השנה יחובר קו רכבת זה גם לאשדוד ולאשקלון.

צילום: אהוד כהנים

בקו ירושלים – בית שמש – ת"א הוכפלה כמות הנוסעים לכ-3,500 נוסעים ביום (כמות מקבילה לכ-75 אוטובוסים). ביולי 2012 קוצר משך זמן הנסיעה מת"א לירושלים ב18 דקות וב-7 דקות מבית שמש לת"א. במקביל, נוספו קרונות לרכבות הנוסעים בקו ובוצעו שיפורים טכניים.

בקו תל אביב- באר שבע מספר הנוסעים גדל ב-37%. ביולי 2012 קוצר משך הנסיעה בקו בכ-20 דקות והחלו לפעול רכבות ישירות ומהירות ב-55 דקות בלבד. בנוסף, החלו לפעול בקו רכבות לילה עם תחנה בנתב"ג.

"הביקוש הגובר לקווי הרכבת הינם הוכחה ניצחת לצורך בהמשך שדרוג והקמה של מסילות הברזל ובכללן גם מסילות הברזל לכרמיאל, בית שאן, שדרות, נתיבות ואופקים", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, "הרבעון הראשון של 2013 מוכיח כי תשומת לב ניהולית, שיתוף פעולה בין כלל עובדי החברה והשקעה בתשתיות הן היסודות לשיפור בפעילות החברה ומשיכת ציבור חדש לבחור בנסיעה ברכבת. רכבת ישראל תמשיך לפעול למען שיפור השירות, דיוק הרכבות והגדלת תדירות השירות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.