אייפד בשחקים: הכירו את ערכות הבידור שיטוסו אתכם לחו"ל

חברות תעופה רבות החלו לשלב לאחרונה מכשירים אייפד במערכות הבידור במהלך הטיסות שלהן. תמורת סכום של 17 דולר, יכולים מהיות נוסעי מחלקת התיירים של חברת התעופה הלאומית של סינגפור להנות משלל סרטים, קטעי מוסיקה ומשחקים על גבי אייפד. האייפדים למעשה מחליפים את ערכת הבידור בטיסה שהייתה קיימת עד היום. הסיבה למהלך זה מתברר כלל לא קשורה לפופולריות העולה של מכשירי הטאבלט בעולם, אם כי למשקלו הקטן יחסית של הגאדג'ט.

התקנת מערכת בידור לכל נוסע בתוך המטוס, דרשה מחברות התעופה להוציא על כך סכומי כסף לא מבוטלים. מסכי הטלויזיה, השלטים הרחוקים וגם מערכת החיווט שחיברה את כל ערכת הבידור לכיסא, שוקלים לא מעט. לכן, החלפתם במכשיר קל כמו האייפד, מהווה עבור חברות התעופה חיסכון גם בדלק. על פי חברת התעופה מסינגפור, מאז החלה לשלב אייפדים בטיסותיה, היא הפחיתה את משקל המטוסים בארבעת מטוסי הבואינג 777 שברשותה בכ-17%. בימים בהם מחירי הדלק מתייקרים בשיעור של 36% בשנתיים, מדובר בחיסכון של לא מעט כסף.

אך יש גם כמה חברות תעופה שחושבות אחרת. בדובאי למשל, החליטה חברת התעופה הלאומית דווקא להוסיף משקל למערכת הבידור הקונבנציונלית, באמצעות הגדלה של המסכים בכל אחד ממושבי המטוס.ובהחלפת שלטי הטלווזיה באפשרות לנתב את אמצעי הבידור בטסנולוגיית הטאצ'. הבחירה במערכות הבידור המיושנות איננה נובעת מהתעלמות מגורם המשקל, אלא בשל גורם המקום. הרי שהחלל בו אתם נמצאים בזמן טיסה כל כך קטן, קצת קשה לשלב את הפעילויות באייפד עם ארוחת הערב. 


אולם, מתוך הבנה של כיווני השוק החדשים, החלו יצרני מערכות הבידור במטוסים להפחית את משקלן. כתוצאה מכך, צומצם משקלן של מערכות החיווט והוכנס לתוך מסך הטלוויזיה. וחלק ממערכות הבידור המתקדמות יותר נעשות בטכנולוגיה של סיבית אופטים קלי משקל ובשילוב מסכי טלוויזיה דקים יותר. בנוסף, על מנת להתאים את עצמם לעידן הדיגיטלי, חברות תעופה רבות, החלו לבדוק אפשרויות לשלב פירסומות בתוך תכני הבידור שהן מציעות, בדומה לנעשה באתרי אינטרנט. פתרונות אלו מאפשרות לחברות תעופה רבות לדחות מעט את המעבר לשימוש באייפדים. אמנם ללא ספק מדובר במגמה הולכת ומתרחבת, אבל מוקדם מדי לקבוע האם מדובר במהפכה של ממש. 

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן