אייפון 6 מול אייפון 6 פלוס: ניתוח ראשון של המכשירים החדשים

ההשקה המדוברת של אפל הגיעה אתמול סוף סוף וכצפוי יש לנו שני אייפונים חדשים: האייפון 6 והאייפון 6 פלוס. הם גם הגיעו כצפוי בשני גדלים חדשים ומורחבים – 4.7 אינץ' ו-5.5 אינץ', אך ההבדלים ביניהם משמעותיים בהרבה. הנה פירוט על המכשירים החדשים שהוצגו לפי קטגוריות:

עיצוב

שני הדגמים הותירו מאחור את המראה הריבועי של קודמיהם, לטובת עיצוב מעוגל יותר עם מעטפת בציפוי אלומיניום שמגיעה בשלושה צבעים: כסף, זהב או אפור חלל. מימדי האייפון 6 הם 138.1 מ"מ אורך על 67 מ"מ רוחב ו-6.9 מ"מ עובי. המשקל הוא 129 גרם – עליה הפרופורציונאלית לשינוי הנפח של 16% לעומת האייפון 5S. אלה הם מימדים דומים מאוד למעשה לנקסוס 5.

האייפון 6 פלוס לעומת זאת, דומה הרבה יותר לגלקסי Note 4. אורכו 158.1 מ"מ, רוחבו 77.8 מ"מ והעובי הוא 8.5 מ"מ. משקל המכשיר – 172 גרם. אלה מכם עם ידיים גדולות יתקשו מעט להתמודד עם האייפון 6 ביד אחת, ולמעשה שני הדגמים ידרשו תקופת התרגלות ממשתמשי האייפונים הוותיקים.

תצוגה

גודלם של המסכים – 4.7 אינץ' לאייפון 6 ו-5.5 אינץ' לאייפון 6 פלוס, מעולם לא היה סוד, אך הרזולוציה והחומרים מהם עשוי המסך, נותרו לא ידועים עד אתמול. ובכן, לאייפון 6 פלוס תהיה רזולוציה סטנדרטית של 1920X1080 פיקסלים. זה יהיה משמעותי עבור וידאו שישודר ב-HD, אך זה עדיין לא הטרנד האחרון של רזולוציית ה- 2560X1440 פיקסלים שיש ב-Note 4.

גם הרזולוציה של האייפון 6 (1334X750) מאכזבת מעט ופחות טובה מזו שהתרגלנו אליה במכשירים דומים בגודלם. בשל כך גם אין שיפור בצפיפות הפיקסלים (פיקסל לאינץ') מאז האייפון 4. כמובן שתצוגה מורכבת מיותר מאשר רק פיקסלים, וכאן אפל עשתה עבודה טובה: לשני המכשירים יחס קונטרסט טוב (500 cd/m2).

אין ספיר

לאחר שדובר על כך כה רבות, נראה שמרכיב אבן הספיר אינו נכלל במכשירים החדשים. אפל דיברה רק על "זכוכית מחוזקת ביונים" ולא הזכירה דבר על תצוגת הספיר. כמובן שיתכן שהמשפט הזה בה לרמוז על כך שספיר היא מרכיב בתוך אחת השכבות הפנימיות של המסך, אך כנראה שרק אנליזה כימית מעמיקה תוכל לתת לנו את התשובה לכך.

אפליקציות

אם גודל ויכולת השימוש ביד אחת הם המגרעות של תצוגה רחבה יותר, אז הפריסה והשימוש באפליקציות הן היתרון. באייפון 6 פלוס הפריסה דומה מעט לזו של אייפד, כאשר מסך הבית יכול להיות מוצג גם כפורטרט וגם בצורת מודל נוף. לאפליקציות עצמן יש פונקציונאליות נוספת כאשר המכשיר מסובב בצורה אופקית.

ביצועים

בדרך כלל אפל מפנה את רוב תשומת הלב לנושא, אך הפעם היא נמנעה מכך. כמו שבב ה-A7 באייפון 5S, ה-A8 במכשירים החדשים (הקטן ב-13%) יהיה 64 ביט ואפל טוענת לשיפור של 50% בגרפיקה ושל-20% בביצועי CPU. החברה לא ציינה שוני בביצועי השבב בין שני המכשירים, אך זה לא אומר שלא יהיו כאלה. בנוסף ל-A8, שני המכשירים מצויידים במעבדי התנועה M8 שיכולים להבדיל בין ריצה, רכיבה או עליה וחיוניים במיוחד לאפליקציות הספורט השונות.


האבולוציה של האייפון | מקור: אפל

מצלמה

אפל מעולם לא ניסתה להיכנס למירוץ המגה-פיקסלים וגם הפעם נותרה עם 8 מגה-פיקסל כמו ב-4S וב-5S. יחד עם זאת, אפל הכניסה שיפורים בפלאש, ביכולת המצלמה לקלוט אור מהסביבה ובזמן ההתמקדות שלה. יחד עם זאת, האייפון 6 והאייפון 6 פלוס נבדלים בייצוב התמונה. ה-OIS (ייצוב תמונה אופטית), שמבטל את הטשטוש של התמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה, נכלל המכשיר הפלוס. האייפון 6 מסתפק בתחליף זול יותר.

לגבי המצלמה הקדמית, אין הרבה שינויים מהדגמים הקודמים מלבד זיהוי פנים טוב יותר והתאמה לצילומי סלפי, אך בגדול גם באייפון 6 וגם בפלוס אין בשורה בתחום הזה.

חיי סוללה

כאן אפל הציגה שיפור באייפון 6: עליה של 10% בזמן חיי הסוללה – 50 שעות של סאונד, 11 שעות של וידאו ו-11 שעות של גלישה ב-WiFi. זמן הגלישה ב-3G גדל ב-20% ל-10 שעות. זמן הגלישה המבוססת LTE (הדור הרביעי) לא השתנה ונותר על 10 שעות. באייפון 6 פלוס לעומת זאת, העלייה בזמן חיי הסוללה בגלישה ב-WiFi וב-LTE עלתה ב-20% ל-12.

בשורה התחתונה

לצד שיפורים ממשיים בעיצוב ובחיי הסוללה, היו אתמול גם כמה אכזבות כמו המצלמה, והרזולוציה. יחד עם זאת, נראה כי אפל בכל זאת עשתה צעד משמעותי ועמדה במרבית הציפיות. באשר למחירים (בכפוף לחוזה עם חברת סלולר לשנתיים) – האייפון 6 בעל ה-16 GB צפוי לעלות 199 דולר, 64 GB יגיע ל-299 דולר ואייפון בעל 128 GB יאמיר למחיר של 399 דולר. עבור האייפון 6 פלוס תאלצו להוסיף 100 דולר נוספים למחירים אלה. האייפון 6 יהיה ככל הנראה המכשיר הנמכר יותר אך עבורי, האייפון 6 פלוס הוא המכשיר שמציע חבילה שלמה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן