איירביאנבי רוצה לצמוח בסין – במקום בו אובר נכשלה

2016 היתה השנה שאובר יצאה מסין. ב-217, איירביאנבי רוצה להוכיח שהיא יכולה לשגשג במדינה הזו.

ביום רביעי השבוע בשנגחאי, מייסד איירביאנבי והמנכ"ל שלה בריאן צ'סקי, הכריז כי הסטארט-אפ ששווה 30 מיליארד דולר מבצע צעדים כדי לצמוח בשוק שיתופי הדירות בסין – והבטיח לשלש את גודל כוח העבודה המקומי בו (60 עובדים כעת) ולהכפיל את ההשקעות במדינה. איירביאנבי גם משיקה את פיצ'ר ה"טיולים" האחרון שלה בשנגחאי ומשנה את שמה בסין ל-"Aibiying", אשר לדברי החברה פירושו "לברך אחד את השני באהבה".

כמו כמעט כל חברת טכנולוגיה מעמק הסיליקון לפניה, איירביאנבי מהמרת אסטרטגית על הגודל וההון של האוכלוסייה הסינית. איירביאנבי אומרת שהתיירות היוצאת מסין לרשומות שלה במדינות אחרות גדלה ב-500% ב-2015 וב-142% ב-2016. בנוסף, תיירים סינים התאכסנו בבתים שהוזמנו דרך איירביאנבי יותר מ-5.3 מיליון פעמים מאז הקמת החברה. בתוך סין, איירביאנבי אומרת שיש לה כ-800 אלף רשומות וקרוב לכ-1.6 מיליון הגעות של אורחים במצטבר. יותר מ-80% מהמשתמשים של איירביאנבי בסין הם מתחת לגיל 35, יחס גבוה יותר מאשר כל מדינה אחרת.

"יש דור שלם לחלוטין של תיירים סינים שרוצים לראות את העולם בדרך שונה", אמר צ'ס'י. "אנחנו מקווים שהם יתמכו ב-Aibiying ובמוצר הטיולים שלנו, ושאלו יעוררו בהם השראה לרצות לטייל בדרך שפותחת דלתות לאנשים, קהילות ושכונות חדשים ברחבי העולם. אני באמת נרגש לגבי העתיד שלנו כאן".

מטיילים בעיר האסורה בבייג'ינג. האם הסינים יסכימו להכניס לביתם תיירים? | צילום: fotolia

לאיירביאנבי יש מאבק מייגע בסין. בעוד שלחברה יש רשומות רבות ברחבי העולם ובמיוחד באסיה, היא מתמהמהת מאחורי המובילה המקומית בשוק, Tujia, שמצהירה כי יש לה יותר מ-450 אלף רשומות בסין ושותפות חשובה עם ענקית הנסיעות Ctrip. בסוף 2016, דווח כי איירביאנבי היתה במגעים לרכישת מתחרה נוספת, Xiaozhu, שיש לה 100 אלף רשומות. יחד עם זאת, אינטגרציה עם ענקית התשלום הפופולרית Alipay ורשת המדיה החברתית הדומיננטית WeChat – היא התחלה טובה גם כן.

בינתיים, איירביאנבי תצטרך לשכנע את הרגולטורים הסיניים הסקפטיים לקבל ולאמץ חברה טכנולוגית אמריקאית נוספת, משהו שאובר נאבקה איתו מההתחלה. האסטרטגיה היא לשתף פעולה עם ערים, דבר שלאיירביאנבי היתה הצלחה מעורבת בו בארה"ב, שם זה הסתיים במאבקים חוקיים עם שווקים מרכזיים כמו סן פרנסיסקו וניו יורק. עד כה, החברה חתמה על מזכרי הבנות עם שנגחאי, שנזן, צ'ונגקינג וגוואנגז'ו. באוקטובר האחרון, איירביאנבי הפרידה את האופרציה הסינית שלה לתוך חברה בת נפרדת משלה, איירביאנבי צ'יינה – מבנה שיוכל לאפשר לה לפעול באופן חופשי יותר (צעד נוסף שביצעה בעבר אובר).

משוכה אחת שאיירביאנבי והמתחרות שלה עדיין לא התגברו עליה היא פקטור האמון: שכנוע תיירים סיניים להישאר בבתים של זרים ושכנוע בעלי בתים סיניים לתת לזרים להיכנס אליהם. זה האתגר של איירביאנבי מאז תחילתה, אך סין מציגה מחסומים חברתיים ותרבותיים נוספים.

איירביאנבי תקווה להתחיל ליצור עניין עם מוצר הטיולים שלה, שהושק לפני כמה חודשים וכעת מגיע לסין לראשונה. בשנגחאי, תיירים יהיו מסוגלים להזמין חוויות, כמו מאחורי הקלעים של סיור באופרה – מה שאמור להיות שונה מהאטרקציות הסטנדרטיות. איירביאנבי תהפוך את הפיצ'ר לזמין בהודו, החל בדלהי, השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן