איי די או ממשיכה להתרחב בברלין: השלימה עסקות בהיקף של 218 מיליון אירו

חברת איי די או הודיעה היום כי היא רוכשת מתאגידים 1,877 דירות מגורים ו-28 יחידות מסחריות בשכונות מרכזיות בברלין בתמורה ל-218 מיליון אירו. בכך יגדל תיק הנכסים של איי די או ל-18,700 דירות בברלין. הנכסים הנרכשים ממוקמים במרכז ברלין, ברובעים שונברג, וילמסדורף ונויקולן. העסקה תמומן באמצעות שימוש בחלק מתמורת הנפקת המניות שביצעה הקבוצה באפריל 2016 וכן במימון בנקאי.

סך דמי השכירות השנתיים בגין הנכסים נאמד כיום ב-10.2 מיליון אירו, כאשר שכר הדירה הממוצע למ"ר הוא בין 6.2 ל-6.9 אירו למ"ר. להערכת הנהלת החברה, ניתן יהיה להעלות בהדרגה את שכר הדירה בנכסים הנרכשים לסך ממוצע של 7.3 עד 9.6 אירו למ"ר (בהתאם למיקום הנכס, לאור שכר הדירה בנכסים דומים באזור). שיעור התפוסה הכולל בנכסים הנרכשים במועד הרכישה הוא 99%. מקצת הנכסים הנרכשים הכלולים בפורטפוליו, נמצאים בשלבי תכנון להסבה לדירות קונדו המיועדות למכירה כדירות בודדות.

שלמה זוהר, מנכ"ל איי די או גרופ | צילום: סיון פרג'

בעקבות העסקה ציין משה לחמני, יו"ר איי די או גרופ, "העסקות שביצענו מהוות צעד משמעותי נוסף ביישום האסטרטגיה שלנו – הרחבת פעילותה של איי די או בשוק המגורים בברלין, בתהליך ממוקד של ביצוע רכישות המשלבות בין פוטנציאל עליית ערך משמעותי ותזרים יציב. יכולות הביצוע הגבוהות של החברה באו לידי ביטוי באירועי החודשים האחרונים, עם גיוס ההון המוצלח שביצענו באפריל, מיחזור חוב משמעותי והפעלת ההון לרכישות נוספות. החברה עומדת ביעדים פיננסיים ותפעוליים שהציבה לעצמה ב-2016 ותמשיך להציג צמיחה גבוהה".

שלמה זוהר, מנכ"ל איי די או גרופ, מסר כי "העסקות ופרופיל הנכסים הנרכשים תואמים את אסטרטגיית הקבוצה להתרכז באזורים בברלין בעלי פוטנציאל השבחה עתידי, והם מהווים שלב נוסף ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו להכפיל את נכסי החברה עד שנת 2020. אנחנו מאמינים שהמגמות הקיימות בברלין, המשך הצמיחה המהירה של אוכלוסייתה והתפתחות הביקושים באזורי הביקוש העיקריים בעיר, שם ממוקמים עיקר נכסינו, ימשיכו להשביח את תיק הנכסים שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן