איי די או רוכשת 1,000 יחידות במרכז ברלין תמורת 137 מיליון אירו

חברת איי די או רוכשת מתאגידים מקומיים בברלין כ-885 דירות מגורים וכ-116 יחידות מסחריות בשכונות מרכזיות בברלין בתמורה לכ-137 מיליון אירו. בכך יגדל תיק הנכסים של איי די או לכ-15,500 דירות בברלין. מרבית הנכסים הנרכשים ממוקמים במרכז ברלין (ברובעים Prenzlauer Berg ,Kreuzbergו-Neukölln) וחלקם בצפון ברלין (מחוז Pankow).

סך דמי השכירות השנתיים בגין הנכסים נאמד כיום בכ-6.4 מיליון אירו, כאשר שכר הדירה הממוצע למ"ר הינו כ-6.5 אירו. להערכת הנהלת החברה ניתן יהיה להעלותו בהדרגה בנכסים הנ"ל לסך ממוצע של 7.2 עד 8.8 אירו למ"ר (בהתאם למיקום הנכס). שיעור התפוסה הכולל בנכסים הנרכשים במועד הרכישה הינו כ-95%, והחברה צופה כי ניתן יהיה להגדילו בטווח הקצר. במקביל, מתכננת החברה להשביח בעתיד את ערך הנכסים בצורה משמעותית באמצעות תכנית שיפוצים ייעודית לנכסים השונים, שתאפשר אף היא העלאת שכר דירה באופן משמעותי.

עפר קוטלר, יו"ר איי די או גרופ | צילום: סיון פרג'

העסקה תמומן באמצעות שימוש בחלק מתמורת הנפקת המניות שביצעה הקבוצה במהלך יולי 2015 וכן במימון בנקאי. כזכור, בהנפקה גויסו כ-415 מיליון אירו. מתוכם, כ-200 מיליון אירו גויסו על ידי חברת הבת בגרמניה, איי די או פרופרטיז (ומיועדים לרכישת נכסים). השאר גויס על ידי איי די או גרופ. יתרת המזומנים שבידי איי די או גרופ מסתכמת כיום ביותר ממיליארד שקל.

עפר קוטלר, יו"ר איי די או גרופ אמר כי "הרכישה מהווה חלק ממהלך ההשבחה של החברה שכולל את ההנפקה המוצלחת בפרנקפורט והמשך הגדלת הפורטפוליו באמצעות רכישת נכסים איכותיים בברלין".

שלמה זוהר, מנכ"ל איידי או גרופ הוסיף כי "פרופיל הנכסים הנרכשים תואם את פרופיל נכסי החברה ואת אסטרטגיית הקבוצה להתרכז באזורים בברלין בעלי פוטנציאל השבחה עתידי. אוכלוסיית ברלין ממשיכה לגדול בקצב מהיר, והדבר תואם את האסטרטגיה שלנו לרכוש רכישת דירות מניבות במרכז ברלין מתוך ראיה שהביקושים בעיר, הנובעים מהתפתחותה הכלכלית המואצת, ימשיכו להשביח את תיק הנכסים של הקבוצה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן