איי-דרייב: כל הגאדג'טים הלוהטים במכוניות של 2013

בשוק מאוזן יחסית, שבו הדגמים מקבילים באיכות ובביצועים, ממנפים היצרנים את הטכנולוגיה החדישה ביותר כדי לגרום לרכבים שלהם להתבלט, וכדי לתת לנהגים סיבה להחליף את המכוניות שלהם בדגמים החדשים ביותר.

בלי ידיים. דלת תא המטען של מרצדס-בנץ SL-Class נפתחת באמצעות נפנוף הרגל מתחת לפגוש | צילום: Mercedes-Benz 

מגוון מרשים של תוספות חדשות הקשורות לנוחות, קישוריות ובטיחות יוצא לשוק השנה, במכוניות של שנת המודל 2013. אלה כוללות חידושים כגון כריות האוויר הראשונות שמעוגנות למרכז הרכב, מושב ש״מתקשר״ עם הנהג ודלת תא מטען המופעלת בנפנוף כף רגל מתחת לפגוש האחורי.

אפל עשתה הרבה מאוד כסף בעשור האחרון כששכנעה את לקוחותיה שחייהם שווים פחות אם הם אינם מסוגלים לנצל את הפיצ׳רים החמים של ה״איי-משהו״ האחרון, ויצרני הרכב מקווים שאותה אמנות שיווק תעבוד גם בשבילם.

לפעמים לא צריך יותר מכמה נגיעות קלות כדי להעניק טוויסט שובה לב לתוספת קיימת, ולהפוך אותה לכזו שתזכה בתשומת הלב של הקונה.

   פועלת כמו אייפון. מערכת השליטה במולטימדיה CEU | צילום: General Motors

למשל, מרצדס־בנץ מציעה ברודסטר עם הגג הקשיח מסדרת SL Class של 2013 את המערכת המתוחכמת ביותר בעולם לניגוב/שטיפה של השמשה הקדמית. המערכת קרויה מג׳יק ויז׳ן קונטרול והיא משפריצה נוזל על השמשה דרך תעלות הנמצאות בתוך להב המגב בשני כיווני התנועה, כדי למנוע הצפת יתר.

מערכות שליטה מתקדמות במולטימדיה הן אופנתיות מאוד כיום, ויצרני המכוניות מנסים בכל מאודם (לא תמיד בהצלחה) להפוך את הפעולות המתקדמות לפשוטות יותר ולפנות מקום על הדשבורד לפונקציות נוספות.

מערכת חדשה מסוג זה היא CUE – ראשי תיבות של "חוויית משתמשי קאדילק״ – שתופיע לראשונה בסתיו השנה בדגמי הסדאן 2013 היוקרתיים, XTS ו-ATS. המערכת כוללת תצוגת LCD 8 אינץ׳ ופועלת במידה רבה כמו מסך אייפון או אייפד עם חיישני קרבה מולטי-טאץ׳, זיהוי תנועות גוף והפעלה באמצעות זיהוי דיבור.

כדי למשוך קונים צעירים וחובבי טכנולוגיה, מה שהיה פעם רדיו צנוע של מכונית עמוס כיום בתוספות מורכבות שמקשרות את הבעלים ואת הציוד שלהם למכוניות שלהם וזה לזה. סובארו מציגה את הפלטפורמה האינטראקטיבית Aha בדגמי 2013, המאפשרת לנהגים ליצור אינטראקציה עם תוכן מבוסס-רשת באמצעות הרדיו המותקן במכוניתם.

המרצדס SL שהוזכרה לעיל מאפשרת דפדוף ברשת בזמן שהרכב אינו בתנועה, יחד עם גישה לאפליקציות כמו גוגל לוקאל סרץ׳, Yelp ופייסבוק, עם תוכנות שניתן לעדכן אותן מרחוק "מהאוויר״, לפי הצורך.

אם אין די בחיבוריות הזו, הדודג׳ דארט קומפק סדאן 2013 יכולה לכלול נקודה חמה של Fi־Wi המותקנת על ידי סוכנות הרכב, ומאפשרת למשתמשים לחבר מכשירים אלקטרוניים לאינטרנט, לא רק בתוך תא הנוסעים, אל מרחק של עד 45 מטר מהמכונית. אלמנט נוסף שהוא בעל חשיבות עליונה בקרב רוכשי מכוניות חדשות הוא הבטיחות.

יצרני הרכב ממשיכים לפתח מערכות מתקדמות הממנפות את הטכנולוגיות החדישות ביותר, ולהעביר ציוד קיים למניעת התנגשות למגוון רחב יותר של דגמים.

  בשביל חובבי הטכנולוגיה. הרדיו עמוס התוספות Aha | צילום: PR NEWSWIRE

לדוגמה, מערכת הבטיחות EyeSight החדשה בדגמי הסדאן והאאוטבק 2013 של סובארו לגאסי. EyeSight כוללת לא רק מערכות התראה על סטייה מנתיב והפחתת התנגשות, היא גם תתריע בפני נהג שעומד בתוך תנועה כאשר הרכב שלפניו זז, אם הוא לא יגיב בתוך כמה שניות.

היינו רוצים לומר שמדובר בהתקדמות גדולה, אבל בינינו, בדרך כלל נהג המונית שמאחורינו ממלא את אותו תפקיד גם בלי מערכת מתוחכמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן