איך חברות צריכות להתכונן לאוטומציה בשוק העבודה?

לתהליכי האוטומציה המתרחשים כיום צפויה להיות השפעה רבה על תחום העבודה מבחינת סוג העבודות שיהפכו לאוטונומיות, והמהירות בה זה יקרה. חברת אקסנצ'ר הציגה בפורום הכלכלה העולמי בדאבוס דוח חדש שמתייחס לאוטונומיות ממבטם של המעבידים.

רוב הדיון סביב יכולתם של בני אדם להתחרות עם מכונות בעולם העבודה שימשו את הנרטיב של מעבידים שמנצלים את הטכנולוגיה כדי להפחית עובדים. לעומת זאת, אקסנצ'ר טוענת שעל המעסיקים לקחת את השליטה ולהוביל את השינוי באמצעות הכנת העובדים.
הטענה העולה מהדוח היא שהשקעה באנשים, ופיתוח תכונות כמו מנהיגות, יצירתיות, תבונה רגשית וחשיבה ביקורתית, תפחית באופן משמעותי את מספר האנשים שיאבדו את משרתם לטובת האוטונומיות. ואכן, הדוח מציע שאם השקעה באימון עבור התכונות הללו תוכפל, מספר העבודות בסיכון ירד מ-10% ל-4%.

"באופן פרדוקסלי, התכונות האנושיות כמו מנהיגות ויצירתיות יישארו רלוונטיות, וארגונים יצטרכו למצוא את האיזון הנכון בין הטכנולוגיה ליכולות העובדים שלהם", אומרים בחברה. "לא רק שהעובדים אופטימיים, הם מבינים שהם צריכים ללמוד תכונות חדשות ולהתאים את עצמם. הדיגיטל יכול להאיץ את הלמידה על ידי הטמעת האימון לעבודה היום יומית, כך שהלמידה תהפוך לדרך חיים ותעזור לעובדים וארגונים לשמור על רלוונטיות".

מספר העבודות בסיכון ירד ל-4% | צילום: fotolia

הסקר הגלובלי מצא שהאוכלוסייה הייתה אופטימית לגביי פוטנציאל ההשפעה של הטכנולוגיה על מקום העבודה. 84% מאמינים שלאוטונמציה תהיה השפעה חיובית על העבודה שהם יוכלו לעשות, הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות.
זה לא אומר שהמכונות האוטונומיות לא יצרו בעיות או שהעובדים יתעלמו מההשפעה. 87% חשפו שהם מצפים שחלק מהעבודה שלהם תהפוך לאוטונומית תוך חמש שנים, אבל 80% מאמינים שהטכנולוגיה גם תביא להזדמנויות חדשות. כדי שזה יקרה נדרשים מנהיגים שייקחו את ההובלה.

יצירת מקום העבודה העתידי הוא תחום האחריות של כל מנכ"ל. על המנהיגים להפוך את העובדים שלהם לעדיפות אסטרטגית ולהבין את הדחיפות בכך שהאתגר יהפוך לאחד שירוויח בפיתוח וחדשנות.

הדוח מדגיש מספר צעדים שמנהיגים צריכים לעשות כי לעזור לעצב את מקום העבודה העתידי. תחילה, עליהם להשקיע יותר באימון. ארגונים צריכים להגדיל את השקעתם גם בטכנולוגיה וגם בתכונות רכות של העובדים. בנוסף, עליהם לעצב מחדש את העבודה. הדוח תומך ביצירת אפשרויות העסקה חדשות שיאפשרו למעסיקים להחיל חוקים שונים ומחלקות חדשות. כמו כן, עליהם להשקיע בפיתוח הטאלנט. מחסור במיומנויות הוא דבר נפוץ, כך שצריך להיות אקטיביים על ידי תמיכה בפתרונות לטווח הארוכות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן