"אינטיליגנטים, יצירתיים, קפדנים": האוניברסיטאות המובילות בעולם בקרב על הסטודנטים הישראלים

"רציניים מאוד", "משקיעים", "מדויקים", מנומסים" – ספק אם אלו היו המילים הראשונות אשר היו קופצות לכם לראש לו הייתם מתבקשים לתאר את אופיים של צעירי ישראל. אך תתפלאו לשמוע כי אלו הם רק חלק משלל הסופרלטיבים והמחמאות אשר הרעיפו נציגיהם של למעלה מ-50 מוסדות לימוד ואוניברסיטאות מרחבי העולם בהתייחסם לסטודנטים הישראלים.

ביום ד' האחרון התקיימה בגני התערוכה בת"א תערוכת הלימודים הבין לאומית השנתית של חברת Ustudy" – לימודים בחו"ל", אשר מייצגת בישראל למעלה מ-100 מוסדות לימוד מובילים ברחבי העולם. החברה מפיקה כנס שנתי במהלכו מכונסים תחת קורת גג אחת נציגיהם של המוסדות המובילים, אשר מתחרים על ליבם של הסטודנטים הישראלים – סטודנטים אשר הפכו למצרך מבוקש למדי ברחבי העולם האקדמי.

נלחמים על הסטודנטים הישראלים | צילום: שחף רודברג

"מדי שנה מגיעים אלינו סטודנטים ישראלים, ותמיד מדובר בהצלחה מסחררת" אומרת דיאנה ד'אוליביירה, אשר הגיעה לכנס מטעם אוניברסיטת IE במדריד, אשר בית הספר למנהל עסקים בה דורג על ידי מגזין פורבס במקום החמישי ברשימת בתי הספר הטובים בעולם (למעט ארה"ב) למנהל עסקים. "הם צעירים חריפים, משקיעים המון מאמץ, מעורבים מבחינה חברתית, והכי חשוב – מלאים ברעיונות חדשים ופורצי מסגרת. אני מניחה שהסביבה הישראלית שמטפחת מיזמים, סטרט-אפים וטכנולוגיה החדירה בהם הרבה מהרעב הזה, וכמובן שהשירות הצבאי הוסיף להם הרבה נקודות זכות. אנחנו רואים בשירות הצבאי כשנות ניסיון בשטח, בהן הצעירים האלו קיבלו ניסיון שלא קיבלו צעירים אחרים בשום מקום בעולם".

גם ג'רמן פרננדז-רודריגז, אשר הגיע מטעם בית הספר הנחשב למנהל עסקים HULT לא חסך מילים טובות על הסטודנטים הישראלים אליהם נחשף בקמפוסים השונים של בית הספר: "תמיד היה מדובר בסטודנטים רציניים במיוחד, אשר הגיעו עם רעב אדיר ללמוד ולהתפתח. לא סתם אוניברסיטאות מכל העולם נלחמות כדי למשוך סטודנטים ישראלים דווקא אליהן".

ואכן, לכנס הגיעו נציגי אוניברסיטאות ומוסדות מהעולם כולו: ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, רוסיה, אנגליה – אפילו בוטסואנה שלחה נציג, אשר הסביר בהתלהבות על החוויה המובטחת לתלמידים הישראלים, אם יבחרו להגיע וללמוד במדינה האפריקאית. ולא רק מגוון של מדינות יוצגו, אלא גם מגוון רחב של תחומי לימוד. מסתבר כי הסטודנטים הישראלים מבוקשים למדי גם בתחומים שאינם מנהל עסקים: נציג האקדמיה הבריטית לקולנוע, לדוגמא, טוען כי סרט הסטודנטים הטוב ביותר שראה מימיו היה של סטודנט ישראלי בוגר החוג. גם ג'ונתן מוזס, אשר הגיע מטעם בית הספר הנחשב למקצועות הקולינריה – הקורדון בלו – בלונדון, סיפר בהתלהבות על יכולותיהם של הצעירים מישראל.

18,000 ישאלים טסים ללמוד בחו"ל מדי שנה | צילום: שחף רודברג

וכמו שהפרה רוצה להניק – נראה שגם העגל הישראלי נהנה לינוק. מאות רבות של צעירים ישראלים הגיעו לכנס בכדי לשמוע קצת מילים טובות מפי נציגי האוניברסיטאות השונות – ולשקול לטוס וללמוד מעבר לים. צעירים רבים סיפרו כי לאחר לימודי התואר הראשון הם רוצים "לשנות קצת אווירה", ולטוס ללמוד מספר שנים בטרם ישובו לארץ, אך לא מעטים העידו כי הלימודים הם "הזדמנות נהדרת להתחיל לבנות קריירה מעבר לים, איפה שיהיה לי סיכוי סביר יותר להצליח", כמו שאמר צעיר אחד, אשר מחפש אחר תוכנית לימודים בתחום הכלכלה או מנהל העסקים בחו"ל. צעירה נוספת, אשר סיימה לא מזמן את לימודי התואר הראשון ורוצה לטוס וללמוד שמאות מקרקעין, מסבירה גם היא כי בארץ אין כמעט ביקוש לתחום.

בחברת Ustudy מסבירים כי הגלובליזציה לא פוסחת גם על תחום הלימודים, ומספרים כי למעלה מ-18,000 תלמידים ישראלים בוחרים ללמוד בחו"ל מדי שנה. לנו נותר רק לקוות שאותם צעירים "רציניים, משקיעים, וקפדנים" ימצאו את דרכם חזרה ארצה כבר בשנים הקרובות. אין ספק כי אנו זקוקים להם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן