אינטליגנציה מלאכותית: קרן הון סיכון סינית ממנה רובוט לדירקטוריון

בני האדם הם לא יותר מפיסת בשר זמנית על פני הקרקע – תמיד ידענו שהכוח וההשפעה שלנו זמניים ומוגבלים מאוד ושיום אחד, כולנו נישלט על ידי רובוטים בעלי אינטיליגנציה מלאכותית. טוב, אמנם זה לא המצב כרגע, אבל הודעה לעיתונות חריגה במיוחד שהתפרסמה אתמול בלילה על ידי אחת מקרנות ההון סיכון בהונג קונג, מצביעה על צעדים ראשונים לקראת דה-לגיטימיזציה של בני האדם והחלפתם ברובוטים. הקרן, Deep Knowledge Ventures הודיעה כי רישיינה תוכנת אינטיליגנציה מלאכותית בשם VITAL, תוצרת חברת Aging Analytics, אשר תפקידו יהיה ״לשבת״ בדירקטוריון קרן ההון סיכון ולקבל החלטות בדיוק כמו כל שאר היושבים. מבולבלים? גם אנחנו.

VITAL, קיצור של Validating Investment Tool for Advancing Life Sciences היא תוכנה אשר לומדת ומנתחת מידע בכמויות גדולות, בכדי להמליץ לקרנות הון סיכון בתחום ה-Life Science אילו חברות בתחום הזה יהיו שוות השקעה מוצלחת – כך נכתב בהודעה לעיתונות. התוכנה תשקיע בחברות במגזר הציבורי (חברות שהונפקו בבורסה) אך גם בחברות פרטיות, כחלק מסבבי הגיוס הסטנדרטיים שלהן. האזורים בהם מתמחה התוכנה הם ביוטכנולוגיה, רפואה רגנרטיבית, אונקולוגיה, גילוי תרופות, ביואינפורמטיקה ורפואה אישית. ל-VITAL יהיה קול שווה כנגד קולות האנשים החיים והנושמים בבורד של קרן ההון סיכון ההונג-קונגית.

אילוסטרציה: Shutterstock

״בני אדם הם רגשיים וסובייקטיביים. הם יכולים לעשות טעויות, אבל בניגוד למכונות הם גם יוכלו לקבל החלטות אינטואיטיביות ומבריקות. מכונות כמו VITAL עושות שימוש בלוגיקה בלבד, בהיגיון הפשוט", סיפר דימיטרי קמינסקי, אחד מהשותפים הבכירים בקרן ההון סיכון. ״האינטואיציה של המשקיעים בני האדם היושבים אצלנו בדירקטוריון, בתוספת היגיון המכונה של VITAL ייצרו ביחד צוות מושלם, והסיכוי לטעות יתמזער משמעותית".

בעוד על הנייר מדובר בתוספת מבטיחה לדירקטוריון של קרן ההון סיכון, אשר יהיה מסוגל לספק מידע אינפורמטיבי ומדוייק על טרנדים ותחזיות המבוססות על מודלי השקעה שונים בחברות, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מדובר בתוכנת מחשב, אשר עלולה בכל עת להיפרץ ולספק למשקיעים דיווחים כוזבים, או אפילו גרוע יותר – לקבל החלטות מוסטות על ידי גורמים זדוניים. בכל מקרה, את תשומת הלב של התקשורת כל החברות המעורבות בפרוייקט הצליחו להשיג, השאלה הגדולה ביותר אותה נותר לשאול, היא האם VITAL יקבל הזמנה לבירה אחרי דיווח על השקעה מוצלחת.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

שריקת התפעלות: האפליקציה הזו תאפשר לכם לצלם בעזרת שריקה

Sensibo תהפוך אפילו את המזגן הישן שלכם למזגן חכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן