אינטל רוכשת את Replay תמורת 170 מיליון דולר

לפני פחות משבוע הודיע הסטארטאפ הישראלי Replay על גיוס של 13.5 מיליון דולר ועתה מסתבר שהיה זה הגיוס האחרון שלפני האקזיט. ענקית השבבים הבינלאומית אינטל הודיעה כי רכשה את החברה. סכום העסקה לא נמסר אך מוערך ב-170 מיליון דולר.

יותר מ-20 מצלמות 5K באצטדיון

FreeD, מוצר הדגל של החברה, נעזר ביותר מ-20 מצלמות 5K שמפוזרות ברחבי האצטדיון ומצלמות בכל רגע את המתרחש במגרש. המערכות של החברה מסוגלות בכל רגע נתון 'לתפור' את המתרחש לסצנה אחת ולאפשר לצופה או לבמאי שמשדר את האירוע לנוע במרחב ב-360 מעלות, באפקט שכאילו נלקח מ"המטריקס". לצורך כך פיתחה החברה טכנולוגיה שיוצרת פיקסלים תלת-מימדיים או ווקסלים (Voxells). מרגע שנבחרה הזווית ימשיך ההילוך החוזר מאותה זווית. חוץ מהעניין שמוסיפה הטכנולוגיה, היא גם מאפשרת לשופטים במגרש או 'שופטי הכורסה' שבבית לראות האם אכן נעשתה עבירה או האם הכדור חצה את קו השער. הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש בקרב מספר חברות הפקה כמו TNT האמריקאית והיא זכתה לתשומת לב של הקהל הרחב באירוע השיא של ליגת ה-NFL, משחק הסופרבול שנערך לפני כחודש.

Replay Technologies הוקמה בשנת 2011 על ידי אורן יוגב, שמשמש כמנכ״ל החברה, מתאו שפירא, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי ואביב שפירא, מנהל התפעול של החברה. משרדי החברה ממוקמים בארצות הברית והפיתוח נעשה ברמת החייל. מיום הקמתה גייסה החברה 27 מיליון דולר על ידי מספר משקיעים ביניהם Deutsche Telekom Capital Partners, זרוע ההשקעות של דויטשה טלקום, Samsung Ventures, זרוע ההשקעות של סמסונג ו-Guggenheim Partners. מכיוון שהערכת השווי של החברה עמדה על פחות מ-100 מיליון דולר, מדובר בהחזר השקעה נאה למשקיעים הקיימים ולמייסדים.

הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש בקרב מספר חברות הפקה | צילום: אתר החברה

באינטל להוטים על החברה והטכנולוגיה שלה כבר מספר חודשים. בתערוכת CES האחרונה שנערכה בלאס ווגאס, בחר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', להציג את החברה כחלק מנאום הפתיחה שלו, זאת בזכות השימוש בטכנולוגיות ובמעבדים של אינטל דוגמת מחשבי HPC או high performance computer, שמסוגלים ׳לרנדר׳ במהירות גבוהה את המידע הרב שלוכדות המצלמות. ב-2014 נבחרה החברה על ידי FastCompany לאחת מ-10 החברות החדשניות ביותר בספורט. לטעמנו, שימוש נוסף ומלהיב בטכנולוגיה של החברה יהיה הצפייה בשידורי ספורט בעזרת משקפי מציאות מדומה כמו של Oculus, סמסונג או HTC, מה שיאפשר לצופים ממש להרגיש בתוך האצטדיון.

אינטל כבר רכשה 2 סטארטאפים ישראליים שעסקו בתחום ההדמייה: Innovision מיקנעם שנרכשה ב-2011 ו-Omek Interactive שנרכשה ב-2013 תמורת כ-40 מיליון דולר; על בסיס הטכנולוגיה של החברות הללו פיתחה אינטל את מצלמת העומק RealSense, אחד ממוצרי הדגל של החברה כיום.

בתגובה לגיוס מסר מנכ"ל אורן יוגב, מנכ"ל Replay Technologies: "אנו מאוד נרגשים מהעסקה הזו, ואנו מאמינים כי היא תורמת לשני הצדדים. ההתאמה האסטרטגית בין שתי החברות שלנו היא שילוב רב עוצמה. הצוות של Replay נלהב מההצטרפות לאינטל, וכעת נוכל להאיץ את התוכניות שלנו, להמשיך לפתח את הטכנולוגיה ולהציע שירותים מתקדמים ללקוחות שלנו, ולספק הזדמנויות מצוינות עבור העובדים שלנו".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

סיגייט תחשוף היום את כונן ה-SSD המהיר בעולם, יושק השנה

מחקר חדש חושף את דרישות השכר של נשים בהיי-טק הישראלי

שיאומי חושפת מטען נייד בנפח עצום עם חיבור USB Type C ומחיר נמוך במיוחד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן