איראן: "הסנקציות החדשות של אירופה לא יחזירו אותנו למו"מ"

"הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי לא תאלצנה את איראן לחזור למשא ומתן עם המעצמות לגבי תכניתה הגרעינית", אמר הבוקר דובר משרד החוץ של איראן בתגובה להחלטת ראשי האיחוד האירופי להדק את הסנקציות הכלכליות על סקטור הנפט והגז במדינה.

"אנחנו חושבים שהטעות בשיקול שמדינות אלו עושות תרחיק אותן מתוצאה חיובית", אמר ראמין מהמנפרסט, דובר משרד החוץ של איראן. "אנו ממליצים להן שבמקום הגישה הלא הנכונה והעקשנית של שימוש בלחץ, שינקטו בגישה הגיונית שיכולה לחזיר את הדיונים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מתקן להפקת מים כבדים סמוך לטהרן. אירופה מגבירה את הסנקציות | צילום: רויטרס

ממשלות האיחוד האירופי סיכמו אתמול על הטלת סנקציות נוספות על חברות איראניות ממלכתיות מרכזיות בענפי הנפט וגז, והידקו את הגבלות על הבנק המרכזי. בין יותר מ-30 חברות ומוסדות המופיעים בעיתון הרשמי של האיחוד האירופי כמטרה להקפאת נכסים באירופה, נמצאת גם חברת הנפט הלאומית של איראן, אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם.

בחודש שעבר הטילה גם ארצות הברית הגבלות על חברת הגז הלאומית של איראן כחלק מהמאמץ של ממשלות המערב לבלום את יכולתה של הרפובליקה האיסלמית לקבל כספים באמצעות יצוא נפט בעולם.

למרות הסנקציות, על פי נתוני מסחר שפורסמו בארה"ב נראה כי היקף הייצוא לאיראן עלה בשנה האחרונה בכמעט שליש. בשמונת החודשים הראשונים של 2012 הגיע הייצוא לאיראן ל-199 מיליון דולר, לעומת 150.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן