אירופה ישראל הגישה בקשה להסדר נושים באלביט הדמיה

חברת אירופה ישראל ,החברה האם של אלביט הדמיה הגישה היום בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להסדר נושים בחברה הבת. לטענת אירופה ישראל, "על-אף שחוב האשראי בין בנק הפועלים לבין 'אירופה ישראל' מוגדר בהסכם ומשולם כמוסכם, בנק הפועלים התריע כי בכוונתו לפנות למינוי כונס על המניות המשועבדות, זאת על אף שהדברים עולים כדי פגיעה באינטרסים של הבנק עצמו". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד טוענים באירופה ישראל כי מטרת הבקשה שהוגשה היום היא יצור תנאים לגיבוש הסדר נושים מאוזן ורציונאלי, בחסות בית המשפט, אשר ייקח בחשבון את האינטרסים של כל קבוצות הנושים, לרבות של בנק הפועלים, מחזיקי האג"ח ובעלי המניות בחברות הציבוריות.

מוטי זיסר בעל השליטה באלביט הדמיה | צילום: קוקו

בנוסף לטענת אירופה ישראל,תיק זה חורג מדלת אמותיהם של החברה והבנק כנושה מובטח, בשל כך שלהליכים נגד החברה נודעת השפעה על חברות הקבוצה כולה ועל תהליך הסדר החוב ההולך ומתגבש ביחס אליהן. "החברה סבורה כי הסדר הנושים המתגבש יהפוך את החברה והקבוצה לבריאות מבחינה פיננסית ובעלות הון עצמי מצרפי של מיליארדי שקלים, דבר אשר יש בו כמובן תועלת לכלל הנושים ולבנק בפרט".

היום פורסם כי נגד חברת אלביט הדמייה הוגשה תביעה יצוגית על סך 240 מיליון שקל. התביעה הוגשה על ידי מחזיק איגרות חוב סדרה א' וב' של החברה בגין הפרת שטרי הנאמנות שבמסגרתם התחייבה החברה לשלם למחזיקי איגרות החוב הקצרות את כל סכומי הקרן והריבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן