אי, אפשר לקנות את זה: המיליארדרים רוכשים את גן העדן

האי לָאנַאי שבהוואי נמכר לאחרונה למיליארדר היהודי לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל ענקית התוכנה 'אורקל' והמקום החמישי ברשימת העשירים בעולם של פורבס, תמורת סכום של חצי מיליארד דולר לפי השמועות. מדובר באי עם למעלה מ-3,000 תושבים, אתרי נופש ומגרשי גולף , דומה מאוד למה שעובר לנו בראש כשאומרים לנו "גן עדן". 

 

יש שם 3,200 תושבים. האי לאנאי | צילום: רויטרס

והוא לא לבד, טייקונים רבים אוהבים להתהדר באי פרטי. הינה, למשל, לואיס בייקון – מנהל קרן הגידור מור קפיטל (מקום 913 בעשירי העולם ו-330 בארה"ב), קנה את רובינ'ס איילנד בניו יורק תמורת 11 מיליון דולר כבר ב-1993. האי, ששטחו פחות מ-2 קמ"ר, נמכר לבייקון במכירה פומבית בעקבות פשיטת רגל, והגישה אליו מנועה מן הציבור. בייקון גם השקיע רבות בשיקום האי המרוט – כולל ייבוא עצי אלון לשתילה, דילול של אוכלוסיית הצבאים בעזרת ציידים ועוד. כעת, חוץ מלהכיל את אוכלוסיית הצבים המשגשגת ביותר בארה"ב, משמש האי את בייקון גם לאירוח עשירים אחרים למטרת ציד פסיונים אנגלי מסורתי.

אצל סיר ריצ'רד ברנסון, אביר "וירג'ין" המגלומן, זה עניין ישן – הוא קנה את האי נקר שבאיי הבתולה הבריטיים עוד בסוף שנות ה-70' תמורת סכום פעוט של 180 אלף פאונד מאיזה לורד מרושש שהיה זקוק לכסף נזיל. הממשלה הבריטית התנתה את הרכישה בפיתוח האי וברנסון נרתם למשימה בהתלהבות ובנה שם אתר נופש יוקרתי (54 אלף דולר ליום) המאכלס עד 28 איש, שבין נופשיו המפורסמים נמנים גם בני משפחת המלוכה הבריטית. בשנה שעברה נשרף עד היסוד אחד המבנים הראשיים באי בעקבות סופת ברקים, כש-20 האורחים – ביניהם קייט ווינסלט – נמלטו ללא פגע. הגם שהאי פרטי, כל חופיו – בהתאם לחוק הבריטי – פתוחים לציבור עד קו החוף הרחוק ביותר.


סכום פעוט. האי נקר | צילום: www.neckerisland.virgin.com

האי סקורפיוס בים היוֹני (מערבית ליוון) נודע בעיקר כאי הפרטי של אייל הספנות היווני אריסטו אונסיס, ובו הוא גם נשא לאישה את ג'קלין קנדי. האי עבר עם מותו לידיה של ביתו כריסטינה, ועם מותה – לידיה של הנכדה אתינה בת ה-27, שביקרה בו פעמיים בכל חייה. הוא מאכלס כעת באופן רשמי 2 תושבים – גידול של לא פחות מ-100% בשיעור התושבים שלו תוך 10 שנים!

האי סנט פיליפס, לחופי מדינת דרום קרוליינה בחוף המזרחי של ארה"ב, הוא אחת הרכישות המפורסמות של הסבנטיז, ועלה לטייקון התקשורת טד טרנר 2 מיליון דולר ב-1979. האי פרטי ומסוגר וחופיו ואדמתו סובלים משחיקה והתפוררות – כבר ראינו פרויקטים של טרנר מהשנים ההן ששרדו יותר טוב, למשל גרושתו ג'יין פונדה.

האי הבריטי הזעיר ברצ'ו, פחות מקמ"ר אחד בין איי התעלה, הוא רכושם ומקום מגוריהם של התאומים הזהים המליארדים והמתבודדים, דיוויד ופרדריק ברקלי. המחיר בו רכשו השניים את האי לפני קרוב ל-20 שנה מעולם לא נודע, והשניים שומרים בקנאות על פרטיותם, אך ידוע כי הם שואפים לעצמאות מהאי הסמוך והגדול יותר סרק, ונוהגים לעבור על עבירות מוניציפליות מקומיות כגון נהיגה ברכב ממונע ושימוש במסוקים.

 

תאומי המריבה. האי ברצ'ו | צילום: ויקיפדיה

הקוסם דיוויד קופרפילד קנה ב-50 מיליון דולר, כך גורסות מיטב ההערכות, אי, בשם מוּשה קיי בבאהאמאס הדרומיים פלוס כמה איים מסביבו, וקרא לכולם "איי מפרץ קופרפילד" בטרם פצח בטענות כי מעיין הנעורים שוכן בנבכי האיים. מאז הרכישה ב-2003 הוא הפך את האיים, כמובן, לאתר נופש יוקרתי המכיל עד 20 אורחים ברגע נתון – ביניהם נמנו ע"פ הידיעות, בין היתר, אופרה ווינפרי, ג'ון טרבולטה וכל המוזמנים לחתונתו של סרגיי ברין מ'גוגל'.

 

ג'וני דפ היה הרבה יותר צנוע כשרכש אי אחר בבאהאמאס רק שנה לאחר מכן: ליטל הול'ס פונד קיי נקנה על ידו ב-3.6 מיליון דולר בלבד. וגם למל גיבסון יש אי. באוקיינוס השקט. קוראים לו מאגו, הוא נמצא בפיג'י, והוא עלה לו 15 מיליון דולר לפני 7 שנים.  

למכירה. אלאן איילנד | צילום: PrivateislandsOnline.com

אהבתם מה שראיתם ונשאר לכם קצת כסף בצד? יופי, טייקון הסלולר קרייג מק'קאו ואשתו סוזן מציעים למכירה את האי ג'יימס בחוף המערבי של קנדה תמורת 75 מיליון דולר, ופול אלן, שותפו של ביל גייטס לייסוד מיקרוסופט, מציע למכירה את אלאן איילנד – לא הרחק משם, לחופי מדינת וושינגטון, תמורת סכום פעוט של 13.5 מיליון דולר. הזדמנות שקשה לפספס?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן