אלה הם 10 הלקחים העסקיים שלא תרצו ללמוד דרך הרגליים

את כל אחד מהלקחים הללו, ימצאו מי שלמדו אותם בדרך הקשה, דרך הניסיון. הגיע הזמן לשנות את הסטטיסטיקה.

1. אתה לא יכול לעשות הכל בעצמך

בניה של צוות היא הכרחית מאחר וישנן רק 24 שעות ביממה, מתוכן כל אדם יכול לעבוד מספר שעות מוגבל . היכן עובר אותו גבול הוא עניין אינדיבידואלי שתלוי בהתחייבויות קודמות ושונות. אם אתה רווק צעיר או רווקה צעירה, אולי תצליחו לעשות הכל לבדכם במשך שנה או שנתיים. אבל, אם יש לכם משפחה, המסירות שלכם תפגע בהכרח במערכות היחסים הפנימיות בה. איספו סביבכם צוות שיוכל להמשיך מהנקודות בהם אתם מפסיקים.

2. אתם עשויים לחשוב שהמוצר שלכם מושלם, אבל הלקוחות לא

הקשיבו למשוב שאתם מקבלים מאנשים: הדעה שלכם כנראה אינה האובייקטיבית והמדויקת ביותר. משפט המפ]תח כאן הוא כנראה "שחרר את המוצר שלך מוקדם, ושחרר אותו כמה שיותר". לא תדע אם יש לך מוצר נהדר ביד, אלא אם כן תוציא אוןתו החוצה ותקבל פידבקים ממשתמשים.

3. תתמקד בדבר אחד שאתה טוב בו

יזמים רבים מנסים להיות הכל עבור כולם. התמחו בנושא מסטוים, ואז תוכלו למכור את המוצר הזה כשהוא הטוב בשוק.

4. דאגו שמשלמים לכם לפני שאתם נותנים מוצר ללקוח

הנקודה הזו חשובה במיוחד אם אתם מספקים שירות כלשהו. ברגע שתמסרו את החוזה, את פרויקט העיצוב שלכם וכ'ו, כבר לא ישאר לכם כוח מיקוח בידיים.

צילום: shutterstock

5. גביה בחסר אינה מתקבלת על הדעת

אל תשכחו אף פעם שמהמחיר שאתם גובים עבור המוצר או השירות יופחתו מיסים, שכר לעובדים, רישיונות, ביטוח וכו', וכל זה לפני שהבטחתם את שכרכם. בנוסף, אם אתם מחפים את קהל היעד שיחפש את המחיר הנמוך ביותר, ברגע שתעלו את המחיר או שיכנס מתחרה חדש לשוק, אתם תאבדו אותו. לא מדובר בקהל יעד נאמן.

6. לעולם אל תיכנס לשותפות ללא הסכם קניה/מכירה

לא משנה כמה טוב אתם חושבים שאתם מכירים מישהו, לעולם אי אפשר לדעת מתי הוא/היא ירצו לפרוש או לעבור לעסוק בדבר אחר. אפילו אם תנאי ההסכם ידידותיים, כדאי שתסדירו ביניכם איך מסיימים את מערכת היחסים כשמגיע הזמן להמשיך הלאה.

7. כדאי לדאוג למי שדואג לכם

הכוונה היא לא לשלם למישהו כדי שיגיד עליכם דברים טובים. אבל, אם משתמש באמת אהב את המוצחר שלכם ונתן עליו ביקורת חיובית בפומבי, פרגון סימלי, גם אם בצורת טי-שירט של החברה, תשאיר את הלב שלו במקום הנכון, ואם הוא עושה זאת שוב, שיקלו לתת לו אחוזים מהעבודה שהוא מכניס לחברה.

8. הצג את העסק שלך בהתאם לקהל היעד שלך

אם לקוחות העסק שלך הם אנשים רציניים, היה רציני. אם לקוחותייך הם צעירים, כיפיים ומעודכנים, רכוש לעצמך חוש הומור. עלייך למצוא אתה נישה שלך, ולפעול משם בהתאם.

9. חשוב להבין איך עובדת המדיה החברתית

עמודים בפייסבוק או בטוויטר דורשים תחזוקה ותשומת לב. השימוש בהם כמעין מודעה בעיתון עשויה לגרום ליותר נזק מתועלם בטווח הרחוק.

10. חיסכנו לימים קשים

אפשר לשרוד עם חברה בהפסדים במשך מספר שנים, אבל יכול להיגמר לך הכסף המזומן רק פעם אחת. הקימו קרן לימים קשים שבה סכום שיכסה לפחות חודשיים-שלושה של עבודה. כדאי גם לודא שרואה חשבון מציץ בספרים שלך, לפחות כל רבעון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן