“אלה שמוחים בחרו לעמוד ולצעוק; אנחנו בחרנו לעשות את העבודה”

יאיר לפיד ממשיך לדבר עם הציבור דרך הפייסבוק: בסטטוס שכתב הערב שר האוצר בפייסבוק הוא מסכם את השינויים בתקציב ואומר: "אחרי שכולם געשו וכעסו, בואו נדבר על העובדות האמיתיות". לדברי לפיד, התקציב שם את המשק "בזמן קצר להפליא חזרה על המסלול". 

שר האוצר חוזר ומתעקש כי בסופו של דבר התקציב יטיב עם מעמד הביניים. "אני לא כופר בזה שגם מעמד הביניים נפגע. הגזירות יעלו לריקי כהן 385 שקל לחודש, זה הרבה כסף, אבלו זו גם תעודת ביטוח מפני התרסקות. בתמורה לכסף הזה ריקי כהן יודעת שגם היא וגם בעלה לא יאבדו את מקום העבודה שלהם, שלא נקלע למצב של ספרד עם 32% אבטלה, שבמקום זה היא חלק מכלכלה חזקה עם חזון ברור שאומר: האדם העובד במרכז".

בנוסף לפיד התייחס למחאה הציבורית נגד הגזירות. לדבריו, "זה שיש טענות זה בסדר, אבל האנשים שמוחים נגדנו בחרו לעמוד ולצעוק. אנחנו בחרנו להיות בפנים ולעשות את העבודה".


יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

לפיד התייחס לשינויים בתקציב החינוך ואמר: "מה קרה בחינוך? תקציב החינוך לא ירד – הוא עלה ב-6.5 מיליארד. לא נגענו בחינוך המיוחד. לא בוטל פרוייקט השאלת ספרים. לא הועלו תשלומי ההורים. הוספנו 100 מיליון שקל מלגות לילדים מוחלשים. הוספנו 35 מיליון שקל למנהל הסטודנטים כתמיכה לסטודנטים אתיופים".

כמו כן, התייחס שר האוצר גם לשינויים שלטענתו יטיבו עם האוכלוסיות המוחלשות. " האם פגענו בחלשים? הוספנו 1.2 מיליארד שקל לתקציב הבריאות. 0.5 מיליארד לתקציב הרווחה. מתוכם 200 מיליון שקל קרן לילדים. הוספנו 500 מיליון שקל לניצולי השואה. הוספנו 300 מיליון שקל לשנה לסל התרופות. 75 מיליון שקל למחלקות פסיכיאטריות. לא נגענו בקצבאות הזיקנה. לא נגענו בקצבאות הנכות. העברנו כסף לפרוייקט הנגישות לנכים בכל רחבי הארץ. לא נגענו במענקי האיזון לרשויות החלשות. 2.8 מיליארד שקל יועברו להם".

עוד הוסיף לפיד: "האם זה נכון שלא נגענו בחזקים? להיפך. הקמנו את ועדת אנדורן כדי להלחם בתספורות של הטייקונים. הקמנו את ועדת ששינסקי 2 לבחון מחדש את התגמולים על משאבי הטבע. העלינו את מס החברות ל-26.5%. העלינו את המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. העלינו את המס על מוצרי היוקרה – ממכוניות ועד לסיגרים. קיצצנו 10% מהשכר של עצמנו – השרים והח"כים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן