אלופים בביטחון: החברות הישראליות שהיו יכולות לסייע לרוסיה לאבטח את אולימפיאדת החורף בסוצ'י

משחקי אולימפיאדת החורף אמנם יפתחו בעוד מעט יותר משבוע (ב-07/02/2014), אבל כבר ריכזו שורה ארוכה של כותרות, ולא בהקשר הספורטיבי בלבד. המשחקים יערכו השנה בעיר סוצ'י ברוסיה, וצפויים להיות אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם השנה, כשמיליוני צופים יעקבו אחר התחרויות השונות בשידורי הטלוויזיה, ואלפים רבים יגיעו במיוחד בכדי לקחת חלק בחוויה הייחודית.

כל אירוע המוני שכזה גורם לכאב ראש לא קטן בקרב המארגנים, אך נדמה שמשחקי אולימפיאדת החורף השנה יהוו אתגר גדול במיוחד. דיווחים על איומים מצד גורמי טרור איסלאמי קיצוניים, גורמי טרור אזוריים המוחים כנגד רוסיה, והתגברות האש ברחובות קייב – כולם גורמים לאותו כאב הראש ההולך ומתגבר של מארגני המשחקים. גם יחסה של המשטרה המקומית אל עיתונאים אשר העזו לבקר את התנהלות הממשלה בכל הקשור לקיום המשחקים מוסיפה עוד שמן למדורה.

כאב ראש לא קטן. מאבטח מקומי בסוצ'י | צילום: רויטרס

המציאות עמה אנו חיים בישראל הביאה לכך שאמנם בכל הקשור לתחומי הספורט החורפיים השונים יש לנו מעט מאוד להציע – אך בתחום האבטחה של אירוע בסדר גודל שכזה, ישראל בהחלט נחשבת למעצמה עולמית. שבוע לפני פתיחת המשחקים, מגזין פורבס סקר את החברות הישראליות הפרטיות או הציבוריות (ללא חברות ממשלתיות) הפעילות בתחום, ובחר את 7 החברות אשר יוכלו לתרום באופן משמעותי לאבטחת אירועי אולימפיאדת החורף בסוצ'י.

מגל מערכות אבטחה: חברת האבטחה הישראלית כבר סיפקה תוצאות כשאבטחה עשרות פרויקטים ב-80 מדינות ברחבי העולם, לרבות אירועי ספורט מרכזיים ורגישים במיוחד. החברה מציעה שילוב של כלים, ידע, ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים אבטחת צירים, שליטה מרכזית במאמץ האבטחה הכולל, אבטחת הגדרות והשערים, מערכות זיהוי פנים, ועוד מגוון רחב של שירותי אבטחה אשר עלולים להישמע "קטנים" – אך עלולים להוות פרצות אבטחה חדירות ומשמעותיות במיוחד.

חברת מגל מאבטחת את נמל מומבסה. היו מועילים גם בסוצ'י? | מתוך יוטיוב

FST21: חברות רבות מרחבי העולם מציעות מגוון פתרונות לבידוק הביטחוני של באי המשחקים. אך ממש כמו בשדות התעופה, התיירים כבר מכירים מקרוב את משמעות הבידוק הביטחוני המקיף: שעות המתנה ארוכות ותורים צפופים. חברת FST21 מציעה פתרון יעיל בהרבה. בהתבסס על שורה ארוכה של אינדיקטורים – החל מזיהוי פנים בסיסי ועד זיהוי קולי וניתוח שפת הגוף – המערכת אוספת מגוון פרטי מידע על כל אדם עוד בטרם הגיע לעמדת הבידוק, וכך נחסכים זמן רב ומתח, בתקווה לייעל בהרבה את תהליך הבידוק לפני הכניסה למתחם. 

CyberArk: בעידן של היום, לא מספיק לאבטח את השערים, הגדרות ושאר האלמנטים הפיזיים. אמנם פגיעה באחת ממערכות המחשב אשר מתפעלות את המשחקים לא תגבה חיי אדם, אך היא תוכל לשתק לפרקי זמן ארוכים את המשחקים ולהיתפס כפגיעה מוצלחת בדיוק בבטן הרכה של המארגנים. CyberArk היא כיום חברת הסייבר הגדולה ביותר בישראל אשר נשארה בידיים פרטיות (לאחר מכירתה של טרסטיר ל-IBM), ובאמצעות מגוון טכנולוגיות מתקדמות היא מציעה שירותי אבטחה מתקדמים במיוחד אשר מגנים על מערכות המחשב אשר מפעילות את המשחקים.

Nice Systems: ענקית סייבר ישראלית נוספת, אשר יצאה בהנפקה ונסחרת כיום בנאסד"ק היא Nice Systems, אשר מתמחה במניעת הונאות פיננסיות ברשת, ואחת השמועות בתחום אף קושרת את החברה עם גילוי הונאת הענק של ברנרד מאדוף. אם שלטונות רוסיה ירצו למנוע מעשי רמאות והונאות כלכליות בהקשר למשחקים האולימפיים בסוצ'י, לחברה בהחלט יהיה איך לסייע להם.

BriefCam: במהלך אירועים בסדר גודל ענק שכזה, המידע אשר נאסף על ידי מצלמות האבטחה השונות הוא עצום ובלתי ניתן לניתוח. לכן, החברה מציגה באופן יצירתי במיוחד התרחשויות משעות שונות על מסך אחד, במהלך אשר מאפשר ניתוח מהיר של החומר וזיהוי תבניות ודפוסים מחשידים. השמועה בעסקי האבטחה גורסת שהחברה סייעה רבות בזיהוי המחבלים אשר הפעילו את הפצצה במהלך המרתון בעיר בוסטון.

סייעו בזיהוי המחבלים מבוסטון? BriefCam | מתוך יוטיוב

NativFlow: לו "מערך ביטחון המידע" הצה"לי היה מועבר לאזרחות – כנראה שכך הוא היה שואף להיראות. בעידן בו כל עובד לוקח את מחשבו האישי לביתו, ועליו מגוון רחב של חומרים רגישים, החברה מציעה פתרון אלגנטי ואפקטיבי במיוחד לאבטחת המידע ומניעת זליגה של מידע רגיש. בהנחה שאלפי אנשים מעורבים בפרויקט הענק בסוצ'י, בהחלט נחוצה דרך יצירתית ויעילה למניעת דליפה של חומרים רגישים.

Aorato: זו אמנם נשמעת כמו סצינה הלקוחה מסרטי פעולה הוליוודיים, אך אם גורמים עוינים יצליחו להתחזות לאחד מאנשי צוות התפעול או האבטחה של המשחקים, יוכלו להיות לכך השפעות הרסניות. לכן, החברה הישראלית מציעה טכנולוגיה מתקדמת אשר מנתחת את התנהגותם, שפת הגוף ופניהם של ההמון, במטרה לזהות התנהגות חריגה או בלתי תואמת לסיטואציה. החברה גייסה לא מזמן סבב השקעות נוסף ממשקיעים בולטים בארה"ב (לרבות מנכ"ל גוגל אריק שמידט), ויכולה להסיר דאגה אחת נוספת מליבם של המארגנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן