אלפי צעירים יהודים מרחבי העולם השתתפו באירוע המרכזי של פרויקט תגלית

השבוע (שלישי) התקיים האירוע המרכזי של פרויקט תגלית, שנערך בירושלים בהשתתפות 3,000 צעירים יהודים מרחבי העולם. באירוע נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפילנתרופים לין שוסטרמן (שהגיעה עם נכדתה רייצ'ל דאו) ומייקל וג'ודי שטיינהרדט, קצין החינוך הראשי אבנר פז צוק, מאיר ופרופ' עדינה שמיר, רועי וברכה בן ימי, המשנה למנכ"ל קרן ג'נסיס סאנה בריטבסקי, ח"כ ניסן סלומינסקי, ח"כ איתן ברושי, ח"כ נורית קורן, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ נאוה בוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל תגלית גידי מרק, תורמים וידידים מהקהילות היהודיות מרחבי העולם.

מייקל שטיינהרט, גידי מרק, לין שוסטרמן ונכדתה רייצל דאו | צילום: עידו אדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע: "ישראל היא ביתם של היהודים ויש לנו אחריות על עתידו של העם. לכולנו יש עבר משותף ולכם כדור הבא יש את האחריות לעתידו של העם היהודי ולקשר עם מדינת ישראל. אני רוצה שתנצרו בלבכם את היופי והגיוון של מדינתנו, תחלקו זאת עם חבריכם ותחזרו לישראל בקרוב- יש לכם פה בית, זוהי מולדתכם".
נתניהו התייחס לפרויקט תגלית באומרו כי "תגלית הוא הפרויקט החינוכי-תיירותי הגדול בעולם, בזכותו אתם, כמו גם חצי מיליון משתתפים מ-66 מדינות, מכירים את המדינה היפה והמגוונת שלנו".

כ-16 אלף יהודים צעירים מרחבי העולם מגיעים לישראל במסגרת עונת החורף של פרויקט תגלית, והם מצטרפים לחצי מיליון יהודים צעירים מ-66 מדינות שכבר הגיעו עד כה לישראל באמצעות תגלית לסיור חינוכי חוויתי בן 10 ימים. מתוכם, היו כ-80 אלף צעירים ישראלים, שרובם המכריע חיילי צה"ל.

רואי וברכה בן ימי | צילום: עידו אדן

מנכ"ל תגלית, גידי מרק, אמר כי: "גם בתקופה ביטחונית קשה, בה תיירים מדירים את רגליהם מישראל, תגלית ממשיכה להביא ארצה את צעירי יהודי התפוצות ולהגשים את חזונה – להוות גשר בין מדינת ישראל לבינם. בוגרי תגלית, למעלה מחצי מיליון צעירים יהודים מרחבי העולם, עומדים איתנה למען ישראל ומביעים את עמדותיה לציבורי יעד אסטרטגיים בעולם כולו ובעיקר בארה"ב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן