אלתר נתיב: השוליים בכביש החוף יהפכו לנתיב תחבורה ציבורית

מרחיבים את התנועה: שולי כביש החוף, בין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו, יהפכו לנתיב תחבורה לאוטובוסים החל מ-6 בספטמבר, כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ. מטרת הפרויקט היא לעודד את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית.

על פי ההודעה, בתוך מספר חודשים יוארך הנתיב עד מחלף הסירה, ובהמשך ימשיך עד לצומת גלילות ויחובר לנתיב הקיים בתל אביב, דרך מרכז השלום ורחוב המסגר, עד לרחוב לה גרדיה.

במסגרת הניסוי שעורך משרד התחבורה, באמצעות החברה הלאומית לדרכים, יתאפשר לאוטובוסים לנסוע בשול הימני המשודרג של הכביש בין השעות 06:30-09:30 בבוקר. ממשרד התחבורה נמסר כי בהתאם לעומסי התנועה בכביש, תיתכן הרחבת שעות הפעילות.

החברה הלאומית לדרכים הכשירה בחודשים האחרונים את השול הימני של הכביש בין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו כנתיב תחבורה ציבורית. העבודות כללו בין השאר את הרחבת השול, קרצוף וריבוד הכביש לכל אורכו, התקנת מעקות בטיחות גבוהים, סימון מסלולים, שדרוג מדרכות ואבני שפה והתקנת שילוט מיוחד.

שר התחבורה מסר כי הניסוי בכביש החוף ימשך כחצי שנה, ובמסגרתו תיבחן השפעת הנתיב על תנועת כלי הרכב הפרטיים והציבוריים ויבוצעו תצפיות ובדיקות בשלב של לפני הניסוי ובמהלכו.

במשרד התחבורה ובחברה הלאומית לדרכים מעריכים כי הנתיב הציבורי יאפשר לקצר את משך הנסיעה של התחבורה הציבורית ב-20%. כמו כן, הוא יאפשר להגדיל את מספר האוטובוסים בשעות העומס ב-10% לפחות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן