אל על וארקיע שובתות; כץ: הסכם השמיים הפתוחים טוב לאזרחי ישראל

השמים סגורים: החל מיום ראשון בשעה 05:00 בבוקר יפתחו עובדי חברות התעופה הישראליות בשביתה כללית. המשמעות: כל הטיסות של החברות יתבטלו. זאת בעקבות החלטת הממשלה לדון ביום ראשון הקרוב ביישום הסכם "שמיים פתוחים" במתכונתו הנוכחית. בהסתדרות אמרו היום כי כי "אזרחי ישראל לא יתנו יד להסכם שמקריב אלפי משפחות כדי לשאת חן בעיני חברות תעופה זרות".

"עם כל ההגנות שניתן לעשות לחברות הישראליות בהסכם השמים הפתוחים, חשוב לזכור שזה טוב לאזרחי מדינת ישראל, ואני בתור שר בממשלה מחויב לכלל האזרחים", אמר השר ישראל כץ. "ההסכם יביא ליותר יעדים בפחות עלויות, יותר תיירות נכנסת והגדלת הפעילות התעופתית במדינת ישראל".

לדברי כץ, ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל ויצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור ישראלים. "מדובר בהסכם טוב הטומן בחובו יתרונות לתעופה הישראלית. אני משוכנע ביכולתם של מנהלי חברות התעופה הישראליות להוביל את חברותיהן לשגשוג והצלחה גם במציאות של סביבה תחרותית, המיטיבה עם כלל המשק" אמר כץ.

המשמעות של ההסכם במתכונתו הנוכחית לדברי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, היא חיסול חברות התעופה הישראליות ופיטורים ישירים ועקיפים של עשרות אלפי עובדים בענף, ללא כל הגנה על התעופה הישראלית והתאמה למצב חברות התעופה הישראליות, לרבות – ערובה עבור תשלום לביטחון הנוסעים, זכויות הנחיתה בשדה התעופה המרכזיים וכיו"ב.

בהסתדרות ציינו כי "ועדת סיטרמן" שהקימה המדינה בשנת 2007 המליצה כי במידה ומקיימים את הסכם שמיים פתוחים יש לתת השתתפות מלאה של ממשלת ישראל בהוצאות הביטחון, מתן הזדמנות שווה ואמיתית בנושא הענקת זכויות נחיתה בשדות תעופה בינלאומיים, הבטחת תנאים שיאפשרו לחברות התעופה הישראליות להשתתף בבריתות תעופה שונות, יצירת נקודות יציאה ואף ביטול של ההסכם בנסיבות מסוימות, ויצירת מנגנונים רגולטוריים ליצירת תחרות הוגנת בין חברות תעופה ישראליות וזרות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: וויקפדיה

ביולי 2012, על פי הנחיית שר התחבורה, ישראל כץ, לרשות התעופה האזרחית, ולאחר משא ומתן שנמשך 3 שנים, נחתם בראשי תיבות הסכם "שמים פתוחים" בין ישראל והאיחוד האירופי. לפי ההסכם תתווספנה מדי שנה 7 טיסות שבועיות מישראל לכל יעד באירופה, מלבד לשדות תעופה מרכזיים בעלי היקף תנועה רב, לגביהם התוספת השנתית תהיה כ-3 טיסות שבועיות מדי שנה. לאחר 5 שנים תוכלנה חברות אירופיות לטוס לישראל מכל שדה תעופה באירופה. ההסכם צפוי היה להביא להוזלה משמעותית של מחירי הטיסות וחבילות הנופש.

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והתאחדות המלונות הגיבה היום בחריפות להחלטה: "המחיר של אי חתימה על הסכם עם האיחוד האירופי מונע צמיחה של התיירות הנכנסת לישראל", נאמר בהודעת הלשכה. "מדיניות של שמיים פתוחים בכלל וחתימה על הסכם תעופה עם האיחוד האירופי בפרט, תביא לירידת מחירי טיסות לחלק מהיעדים לתייר הנכנס ולישראלי היוצא. הורדת מחירים זו טובה למשק ולצרכן ואינה טובה לחברת אל-על".

"בכל מקרה הפתרון צריך להיות בדרך שלא תפגע ביישום ההחלטה לחתום על הסכם תעופה עם האיחוד האירופי ובדרך שלא תפגע בהתפתחות התיירות לישראל", הוסיפו בלשכה. "אנו קוראים לממשלה לחתום מיידית על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי לצורך פיתוח תיירות נכנסת לישראל".

"הטיסות כנראה יוקדמו"

הדקה ה-90 הפעילה חדר מצב העומד לרשות הנוסעים ופועל במשך 24 שעות ביממה וכן בשישי ובשבת.

בדקה ה-90 מציינים כי מניסיון העבר שביתות מסוג זה מוגבלות בדרך כלל על ידי בית הדין לזמן קצוב של מספר שעות ומניחים כי רוב הטיסות פשוט יוקדמו לשעות שלפני השביתה. "היות וגם כך ביום שבת המטוסים נמצאים בשדה התעופה אין בעיה להכין אותם לשעות המוקדמות של יום ראשון ובכך לפתור את בעיית לוח הזמנים", ציינו בחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן