אל תוותרו על הוויזואליה: מדוע כדאי לשלב מדיה עשירה באתר שלכם

עשיתי כמיטב יכולתי בשנים אחרונות כדי להתעדכן במגמות העיקריות של עולם השיווק אונליין. לא תמיד זה קל. המאבק האינסופי על תשומת הלב של הגולש יכול להיות אכזרי ועקוב מדם, אפילו יותר מהחתונה האדומה במשחקי הכס. בשנתיים האחרונות ראינו כבר הכול. את מקומו של הטקסט הרגיל תפסה האינפוגרפיקה, את מקומה תפס הוידיאו ועל זה השתלט ה…
  
טוב, אנחנו עדיין מחכים לראות מה תהיה ההמצאה הבאה, אולי דמויות תלת ממד שיקפצו עלינו מתוך הכתבה?

מבחינת השיח עם הגולשים, כלל האצבע שמנחה אותי הוא שדפי הנחיתה הם ללא ספק הנכס היקר ביותר באתר האינטרנט של החברה, ולא מעט עסקים כבר הבינו את העוצמה של שילוב מדיה עשירה בדף הנחיתה. מחקרים חדשים מראים שרוב ההקלקות בחברות (B2B (Business-to-business מפנות לדף הבית של העסק שמתפקד כדף הנחיתה העיקרי שלו. דף הנחיתה של האתר שלכם צריך לרתק את הגולשים כדי שלא ימהרו לעזוב אותו, ומדיה עשירה יכולה לעזור לכם ליצור דף מרתק, בולט ויוצא דופן.

אסוציאציה חיובית למוצר שלכם

אנשים קולטים מידע באופן שונה – חלקם נהנים לקרוא טקסטים וחלקם מעדיפים תמונות או קטעי וידאו ויזואליים. אם אתם לא רוצים לוותר על אף אחד מהגולשים, אתם צריכים להציג את המסרים החשובים תוך שילוב של טקסט עם תמונות נעות, קטעי וידיאו או אפילו תמונות סטטיות. כל אלו לא רק ימשכו את תשומת הלב של הגולשים, אלא גם יעבירו את המסר שלכם הרבה יותר טוב, מכיוון שהסיכוי שלכם להגיע לכולם יגדל. נכון להיום, נראה כאילו רוב החברות משתמשות במצגות ובפרזנטציות כדי להשיג את השילוב המושלם.

דף הנחיתה של PayPal הוא דוגמה לשילוב מוצלח של קטעי וידיאו עם טקסט והתוצאה היא דף נקי שמעביר את המסר בתמציתיות. במידה ולא תשקיעו סכומים נאים על הפקת סרטונים, שילוב של מצגות emaze, אותן אפשר להטמיע בדף ממש כמו סרטוני יוטיוב, יביא גם הוא ליתרון ניכר לדף הנחיתה. נדמה כי גם העולם האקדמאי הבין את הפוטנציאל הטמון בתוכן החזותי: דוגמה לכך הוא שיתוף הפעולה המעניין שיצרה emaze עם המרכז הבינתחומי בהרצליה. במסגרת שיתוף הפעולה הוחלט כי כל סטודנט יקבל מהחברה חשבון פרימיום ללא תשלום, במטרה להגביר את השימוש במצגות מתקדמות בעולם האקדמאי ולהעביר את המסר באופן הטוב ביותר.


עמוד הבית של PayPal. וידאו ועיצוב נקי שמעביר את המסר בתמציתיות 

הגברת המודעות

דפי נחיתה מוצלחים נדבקים לזיכרון של הגולשים. דפי נחיתה ממוצעים מתמזגים להם עם כל השאר. דף נחיתה שמכיל מדיה עשירה, לא רק שיכול לחזק במוחם של הגולשים את לוגו המותג, את הצבעים ואת המסר שלו, אלא גם להקל עליהם לזכור ולקשר דברים למותג הזה בעתיד. מעבר לכך, מדיה עשירה מאפשרת גמישות רבה יותר בכל מה שקשור להעברת המסר של המותג. במקום לוגו ודף סטטי, תוכלו להביע הרבה יותר בעזרת תמונות ודימויים נעים וליצור מותג שהמסר שלו מקיף ומתמשך.

הגדלת זמן השהייה בדף

אין ספק שדימוי הנע על מסך מושך את הצופה יותר מאשר טקסט סטטי. לא רק שהגולש ישתהה לרגע, אלא שדף נחיתה עשיר כזה יוכל לשמש גם להעלאת רמת המעורבות שלו בנקודות זמן שונות. בואו נלמד מגוגל. הלוגו של גוגל הוא אחד המוכרים ביותר בעולם, ובכול זאת, גם גוגל מחליפה לעיתים קרובות את הלוגו שלה במדיה עשירה כדי להגביר את רמת העניין של הגולשים.

בנוסף, כאשר נושאים חזותיים מרתקים את הגולשים לדף הנחיתה שלכם, ולו לאלפית שנייה נוספת, אתם בעצם מגבירים את הסיכוי להגדיל את שיעורי ההקלקות גם לחלקים אחרים באתר, מה שיכול להסתיים בקשר טוב יותר עם האתר ועם דפי המדיה החברתית שלכם.


ויזואליה עשירה תופשת את תשומת לב הגולשים | צילום: thinkstock 

עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה היא ההשפעה של עולם הווידאו על פלטפורמות כמו KlickStarter או IndieGoGo. למעשה, נראה שרק שלושה גורמים הם אלה שקובעים את הצלחת המוצר בפלטפורמות למימון המוני: הקופירייטינג של דף הקמפיין, הקהילה החברתית שסובבת את המוצר והווידאו שמדגים את המוצר בדרך מהנה.

לדוגמה, האפליקציה של Sensibo, שמציעה מערכת חכמה וחסכונית למיזוג אוויר, הכפילה את יעד המכירות שהציבה לעצמה, בעקבות הצלחת הקמפיין שלה ב-IndieGoGo. (קרדיט הסרטון הוא לחברת טרוס הישראלית)/

שיפור מערך העיצוב כולו

תוכן עשיר שבנוי נכון, מעצים את כל מערך העיצוב של דף הנחיתה. במקום בלוקים של טקסטים ארוכים, המדיה החזותית מאפשרת להעביר תכנים רבים יותר, תוך שימוש בשטחים לא מנוצלים. בדרך זו עיניי הגולש נרגעות ומתחילות להימשך לאותם אזורים שבהם אתם רוצים שיתמקדו.

תוכן חזותי הוא כלי רב עוצמה לדף הנחיתה של האתר שלכם. הרושם הראשון חשוב, במיוחד ברשת. בעזרת דף ייחודי ועשיר שמשלב סוגים שונים של מדיה, האתר עשוי להיחרט בזיכרון המשתמש, לבלוט ולהשיג את האפקט הטוב ביותר.
אם יש לכם עצות או מחשבות נוספות על שילוב מדיה עשירה בדפי הנחיתה, הודיעו לי, אשמח לשמוע את הרעיונות שלכם.

– יואב וילנר הוא מנכ"ל חברת ראנקי וכן בלוגר במגזינים המובילים בעולם:
Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן