“אם בנק ישראל יימנע היום מהורדת ריבית, הדולר והאירו יצנחו לרמות שפל חדשות ומסוכנות מול השקל”

הדולר-שקל נחלש בשבוע שעבר ב-0.4% למול השקל והוא שוב נושק לרמת השפל של מאי ב-3.434. שבירה מטה מתחת רמה זו תסלול את הדרך למבחן עתידי של 3.2. כזכור, זו הרמה בה קנה, בזמנו, הנגיד לשעבר סטנלי פישר כ-800 מיליון דולר, במסגרת
ההתערבות האגרסיבית ביותר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אומרים הבוקר כי כעת הכדור בידיים של בנק ישראל, שיפרסם היום את החלטת הריבית החודשית. "לאור התיסוף החד של השקל בחודש האחרון הן למול האירו והן למול הדולר, ולאור צפי האינפלציה הנמוך, לא מן הנמנע כי בנק ישראל יפתיע היום ויוריד את הריבית ברבע אחוז. אם בנק ישראל שוב יימנע מכך, כמו בחודש הקודם, הדבר רק יגביר את ההאצה של הדולר-שקל והאירו-שקל כלפי מטה לרמות שפל חדשות."

הדולר והיורו. יצנחו במידה ובנק ישראל לא יוריד את הריבית היום | צילום: shutterstock

עוד מציינים ב-FXCM כי "ברמה הגלובית, הדולר נחלש על רקע הצהרת המדיניות של הבנק הפדרלי בשבוע שעבר, שבה הביע מחויבות להמשך מדיניות הריבית האפסית. הבנק אמנם צמצם כמצופה את היקף רכישות האג"ח החודשי ב-10 מיליארד דולר, ל-35 מיליארד דולר, ואולם, במקביל, הבנק חזר בתוקף על מחויבותו להותיר את הריבית ברמת אפס ככל שיידרש, ובתוך כך גם הוריד את תחזית הצמיחה ואת ציפיות האינפלציה. דהיינו, בתנאים הכלכליים הללו ולנוכח קצב ההתאוששות האיטי כרגע העלאת ריבית אינה על הפרק. הרטוריקה החד-צדדית הזו עמדה בניגוד לאיתותים מסוימים ששמענו מצד בכירים בבנק הפדרלי, ואף מצד הנגידה ג'נט ילן, בחודשים האחרונים."

"העמדה הזו של הבנק הפדרלי מציבה את הדולר בעמדת נחיתות לא רק מול השקל, אלא מול מטבעות מובילים אחרים בעולם, ואמנם מדד הדולר, הבוחן את ערכו של הדולר למול סל
מטבעות, חתם את השבוע שעבר בירידה של 0.3%. לאור העמדה הזו של הבנק הפדרלי, רק עלייה בקצב ההתאוששות הכלכלית של ארצות הברית תשנה את ציפיות הריבית ותיתן רוח גבית לדולר", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן