“אם חסן ותורג’מן רוצים לראות את הנמלים החדשים – שיקנו משקפת”

"אנחנו מכבדים את בית הדין לעבודה בירושלים, שעיכב בחודש את הקמת הנמלים החדשים, אבל לא נשנה את השקפתנו, ונערער על ההחלטה", כך הגיב היום שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ (ליכוד) להחלטת בית הדין לעבודה מאמש להקפיא את מכרזי הקמת הנמלים הפרטיים באשדוד ובחיפה.

השופטים, בהנהגת סגן הנשיאה יגאל פליטמן, הורו לעכב את הרפורמה בנמלים עד ל-1 בספטמבר והורו לצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי במטרה למנוע את השבתת הנמלים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ישראל כץ | צילום: יח"צ

"אם אלון חסן ומאיר תורג'מן (יושבי ראש נמל אשדוד וחיפה) רוצים לראות את הנמלים החדשים מקרוב – כדאי שיקנו משקפת, כי בדרך אחרת הם לא יזכו להתקרב אליהם"", הוסיף כץ. "לא נקים נמלים חדשים כדי שחסן ותורג'מן ישתלטו עליהם. לא נשלם להם שוחד של מיליארדים תמורת הסכמתם, כמו שעשו בעבר ללא תמורה ותוצאות".

לפני כחודש הודיע משרד התחבורה כי יפרסם שני מכרזים להקמת שני נמלי ים פרטיים בחיפה ובאשדוד. פרסום המכרזים התאפשר לאחר הסדר אליו הגיע כץ עם שר האוצר יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו. המהלך כולו החל לצאת אל הפועל לאחר שהממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, הוציא באמצע חודש מאי מכתבי שימוע לשתי חברות נמלי הים באשדוד וחיפה, בטרם יקבע כי הן מהוות קבוצת ריכוז בשירותי פריקת וטעינת מכולות. 

"נמשיך לקדם את הרפורמה אותה הובלתי במשך ארבע השנים האחרונות", הבטיח כץ, "כפי שגובשה סופית במשותף עם ראש הממשלה ושר האוצר. נסביר את זה לבתי הדין ולציבור ואם יהיה צורך נקדם חקיקה מתאימה. הפעם תהיה רפורמה אמיתית – ממשלה צריכה למשול".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן