אמזון פותחת את חנות המכולת האוטונומית הראשונה שלה

לאחר שפתחה כבר 25 סניפים ברשת הסופרים אמזון גו, המאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים מבלי לשלם באופן פיזי, משיקה ענקית הקמעונאות גם רשת חנויות מכולת משלה

אמזון פותחת בסיאטל את חנות המכולת ללא קופה הראשונה שלה, כהרחבה לרשת הסופרים אמזון גו שברשותה. חנות המכולת, כמו רשת הסופרים, תאפשר ללקוחות לרכוש את המוצרים בלי לשלם עליהם בצורה פיזית.

הקונספט של חנויות ממכר ללא קופה נכנס לארצות הברית לפני כשנתיים והוא מאפשר ללקוחות לרכוש את המוצרים שלהם מבלי להוציא כרטיס אשראי או מזומן, אלא בעזרת תשלום באפליקציית Go.

רשת אמזון. מעתה גם במכולת. צילום: Shutterstock


הטכנולוגיה של אמזון מבוססת על רשת מצלמות הנמצאת מעל תקרת החנות ועוקבת אחרי המוצרים שהלקוחות מרימים מהמדפים. סכום המוצרים מופיע באפליקציה תחת המשתמש שהם יצרו לעצמם בהרשמה, שם כבר יישמר כרטיס האשראי שלהם.

על פי Recode, בכל מקרה יהיו עובדים בחנויות, שיסייעו ללקוחות ולרשת, למשל כמו בבדיקת תעודת זהות כשרוכשים אלכוהול או אפילו בלברך לשלום את הרוכשים.

חנות המכולת הראשונה של האמזון "Just walk out" תהווה ניסיון לטכנולוגיה ותעמיד לקונים יותר מ-5,000 מוצרים, ממוצרים באריזות קטנות ועד בשר.

רשת הסופרים אמזון גו הושקה לראשונה ב-2018 במטה החברה בסיאטל, אז היא הציעה רכישת ארוחות בוקר וצהריים וכיוונה לעובדים שעבדו במשרדים הסמוכים לחברה. מאז גדלה הרשת והיא מונה כבר 25 סניפים בערים שונים בארצות הברית.

אם הניסיון יוכתר כהצלחה, הצעד הבא של אמזון, שרכשה את רשת חנויות המכולת Whole Foods ב-2017, תהיה להעמיד את הטכנולוגיה שלה בכל 500 הסניפים של הרשת ברחבי ארצות הברית.

בינתיים, הטכנולוגיה הובילה גם רשתות אחרות לחפש פתרונות לתשלום מהיר יותר – הרשתות וולמארט ו-7Eleven למשל, בחרו בשיטה לעקיפת התור על ידי סריקה של המוצרים ותשלום באפליקציה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן