אמיר כהנוביץ': כך תצליחו להרוויח מהמסחר בארביטראז'

האם ארביטראז' הוא מיתוס? רווח בלי סיכון הוא ללא ספק משאת נפשו של כל משקיע. אבל האם קיים כזה דבר בכלל? ואם כן, כיצד? ובכן, ארביטראז' הוא לא מיתוס, אבל ככל שהשוק משוכלל יותר כך קשה יותר לעשות אותו. להלן כמה מהדרכים הנפוצות למסחר ארביטראז':

· השוואה: כאשר באותה קטגוריה הסיכון לא זהה, על נכס אחד סיכון זול ועל אחר סיכון יקר. למשל: שני נכסים זהים, שעל אחד יש יותר בטחונות ועל השני פחות, מוכרים את הנכס עם המעט בטחונות וקונים את זה עם היותר בטחונות.

· שינוי מבני: כאשר ניתן לטפל בהון בשתי דרכים שונות. למשל, כאשר ניתן לעשות עסקאות החלף בין אשראי זול לאשראי יקר עם אותו סיכון.

· פירוק: כאשר ניתן לקנות נכס, ולפרק אותו לחלקים ששוויים המצרפי גבוה יותר. או להיפך. ה-CDO,  למשל, נפלו בקטגוריה הזאת.

· היתרונות היחסיים: כאשר קבוצות שונות רואות לנכס מסויים מחיר שונה. למשל כאשר בנק יכול לגייס אשראי בזול ולמכור אותו מיד במחיר גבוה יותר.

· השגת דירוג: במידה שניתן להעלות את דירוג האשראי של נכס בעלות נמוכה מההשפעה לעלייה שתביא הדירוג במחירו. למשל שוק ה-MBS .

· שינוי דרישות רגולטוריות: העברת נכס בין דרישות רגולטוריות שונות. למשל: להעביר הלוואות מרגולציה מחמירה בנושא הלוואות לצרכנים להלוואות לשוק ההון.

במציאות בשוק חופשי לא נפתחים כמעט כלל רווחי ארביטראז', אלה מסוגלים להיפתח לרוב רק ע"י במקומות בהם קיימת התערבות ממשלתית דרך רגולטור או דרישות של גוף ממשלתי שמאפשר עיוות השוק.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן