אמנון רובינשטיין לכחלון: "סרב למינוי ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל"

ההחלטה של נתניהו למנות את כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל היא "בעייתית ושלילית" כך אמר הבוקר המשפטן אמנון רובינשטיין בראיון בגלי צה"ל. השר לשעבר קרא לכחלון לסרב למינוי בשל הבעייתיות של מינויו. 

"מה פתאום כעת? המצוקה בדיור הייתה קיימת כל הזמן", אמר רובינשטיין והוסיף "זוהי הפעם הראשונה שמחלקים תיק כל כך חשוב יומיים לפני הבחירות". 

רובינשטיין קרא לנתניהו להמתין עם שינוי המדיניות במנהל מקרקעי ישראל עד אחרי הבחירות. לדבריו, מדובר במוסד בעייתי שגורם בעיות רבות. 

עוד אמר רובינשטיין: "מנהל מקרקעי ישראל גובה מחיר גבוה מאוד עבור השירותים שלו מכל אזרחי ישראל פרט לחרדים וראש הממשלה צריך לשנות את המדיניות של המוסד אחרי הבחירות. מדובר במוסד שפועל בצורה של מונופול שאין כדוגמתו בעולם". 

משה כחלון ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עד היום היה תפקיד יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל בידיו של שר השיכון. אמש הודיע ראש הממשלה על מינויו של שר התקשורת לשעבר לתפקיד במסיבת עיתונאים שנפסלה לשידור על ידי שופט העליון ויו"ר ועדת הבחירות אלייקים רובינשטיין בטענה כי מדובר בטענת בחירות. ממטה הליכוד נמסר כי מטרת המהלך היא להוריד את מחירי הדיור בישראל באופן משמעותי. 

ועצת מקרקעי ישראל היא הגוף האחראי על המדיניות הקרקעית, שלפיה ינוהלו מקרקעי ישראל. כמו כן המועצה מפקחת על פעילותו של המנהל וקובעת את תקציבו.

בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" הגיב כחלון לטענות כי עיתוי מינויו בעייתי. לדבריו, "ראש הממשלה רוצה להגיד לעם ישראל מה הכוונות שלו, והוא עשה את זה ותמיד. העיתוי לא טוב, העיתוי בישראל תמיד לא טוב", אמר כחלון, "אז השופט אישר את זה, לא אישר את זה – אז מה. הוא שופט עליון ואני מכבד את ההחלטה שלו, אך ההתעסקות בזה קצת מוגזמת".

בתגובה לטענות כי נתניהו הפעיל עליו לחצים לקבל את התפקיד, אמר כחלון: "יש גורמים אינטרסנטים שרוצים ליצור מצג שווא שאני לא מאמין בנתניהו – אבל אני לא מבין על אילו לחצים מדברים".

לטענתו של כחלון הפתרון למצוקת הדיור בישראל היא ביצוע רפורמה שתגדיל את היצע הדירות. "אנו יודעים שמחירי הקרקעות משפיעים על מחירי הדירות. צריך לקיים רפורמה ולהגדיל את היצע הקרקעות שיוביל למחירים נמוכים ולשירות טוב".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן