אנדרואיד 4.3 הודלפה ונחשפה: צפו במערכת בפעולה

השמועות לגבי הגירסא הבאה של אנדרואיד רצות כבר מספר חודשים ברשת, אך במהלך הסופ"שׁ נפל הפור למה שנראה, על פי כל העדויות הגירסא החדשה של גוגל למערכת ההפעלה הניידת שלה, והיא נושאת את מספר הגירסא 4.3, עדיין תחת שם הקוד Jelly Bean.

הגירסא המודלפת, שהגיעה לידי אתר SamMobile הנחשב למקור אמין, הגיעה על פי המקור ממכשיר הגלקסי S4 בגירסאת Google Edition, אשר הושק לפני ארבעה ימים בלבד ועברה התאמה (Port) למכשיר הגלקסי S4 בגירסא הרגילה. למרות ההתאמה המהירה, במקור מדווחים על פונקציונליות מלאה לצד שינויים מינוריים בממשק המשתמש, כאשר השינויים המרכזיים נמצאים דווקא מתחת לפני השטח, ומתעסקים בעיקר בשיפור חיי הסוללה של המכשיר.

שנה מההשקה של Jelly Bean – שם הקוד לא משתנה

הגירסא האחרונה של Jelly Bean, אנדרואיד 4.2 הייתה אמורה להיות מוכרזת ב-20 באוקטובר באירוע ייעודי בניו יורק, אך האירוע בוטל מפאת סופת ההוריקן "סנדי" שפקדה את היבשת באותה תקופה. המכשירים הראשונים שזכו להריץ את הגירסא החדשה היו, כמובן, מכשירי הנקסוס של גוגל, וכללו את טאבלט הנקסוס 10 של גוגל וסמסונג וסמארטפון הנקסוס 4 של גוגל ו-LG, אשר הושקו ב-13 בנובמבר 2012.

מאז, אנדרואיד 4.2 כבר הספיקה להגיע למכשירים נוספים, הבולטים מביניהם כוללים את טאבלט הנקסוס 7, סמארטפון הגלקסי נקסוס ומכשיר הדגל החדש של סמסונג, הגלקסי S4 וכמובן שני המכשירים הטריים שהושקו כאמור בגירסאת Google Edition – ה-HTC One והגלקסי S4. מאז ההשקה של גירסא 4.2 של Jelly Bean, גוגל שיחררה עדכון גירסא קטן שבועיים לאחר מכן (4.2.1) ועדכון גירסא קצת יותר משמעותי (4.2.2) חודשיים וחצי מאוחר יותר, בפברואר 2013. הגירסא הנוכחית, כפי הנראה, מגיעה ארבעה חודשים וחצי לאחר הגירסא המינורית הקודמת ושנה שלמה לאחר ההשקה של Jelly Bean בכללותה, ב-26 ביוני 2012.

שינויים ויזואליים מינוריים לחלוטין

הגירסא החדשה, Jelly Bean 4.3 היא גירסא מספר 18 של ה-API של אנדרואיד ומבחינת ממשק המשתמש היא זהה, פחות או יותר לגירסא 4.2 Jelly Bean שקדמה לה, פרט לשינויים בגופן ה-Roboto בו משתמשת מערכת ההפעלה כברירת המחדל.

בגירסא החדשה, נראה שהגופן קיבל מראה טיפה עדין יותר, מאוזן ודינמי מבעבר. אנחנו מסתייגים מכך שתראו הבדלים כלשהם בעין בלתי מזויינת, אך בהשוואה לגופנים של Ice Cream Sandwitch, Gingerbread וקודמיהם זה נראה הרבה יותר טוב. בנוסף, גוגל שחררה גירסא חדשה עם עדכונים מינוריים לאפליקציית המצלמה של Jelly Bean, לאפליקציית הגלריה ו-Live Wallpaper חדש.

מתחת לפני השטח, השינוי הבולט ביותר הוא בקישוריות האלחוטית של המכשיר כאשר מעתה, אנדרואיד תתמוך בטכנולוגיית ה-Bluetooth BLE, או Bluetooth בצריכת אנרגיה נמוכה. הפרוטוקול החדש יאפשר לבצע תקשורת עם מכשירים מסויימים, כאשר הפופולריים מביניהם הם מכשירים לבישים כגון שעון ה-Pebble אשר צריכת אנרגיה נמוכה תאפשר להם להיות מקושרים לסמארטפונים, ללא פגיעה משמעותית בחיי הסוללה של המכשירים.

Bluetooth משודרג ו-Always On Wi-Fi

בנוסף, מעתה תהיה תמיכה מלאה ב-AVRCP 1.3, מה שיגרום לשיפור בהזרמת האודיו לרמקולים חיצוניים ודיבוריות אלחוטיות. עד עתה, רק מכשיר הנקסוס 4 כולל את החומרה הנדרשת בכדי לתמוך בטכנולוגיה החדשה יחסית אך סביר להניח כי עם העלייה בפופולריות של הטכנולוגיה הלבישה, אנו נראה את הפרוטוקול החדש מגיע כסטנדרט במכשירי סמארטפון חדשים.

שינוי בולט נוסף בקישוריות של המכשיר, היא העובדה שגוגל מעודדת את המשתמשים להשאיר את קישוריות ה-Wi-Fi שלהם פועלת כל הזמן והופכת את אפשרות השינה האוטומטית של החיישן לנגיש פחות. בעוד ההנחה הרווחת בקרב המשתמשים היא שהשארת קישוריות ה-Wi-Fi דולקת אינה ידידותית לסוללה, ההפך הוא הנכון. ראשית, קישוריות Wi-Fi גוזלת פחות אנרגיה מקישוריות 3G או LTE, בעיקר מכיוון שמדובר בקישוריות יציבה ולא משתנה התלויה במיקום של אנטנות. כמובן שגוגל מעוניינת שתשאירו את קישוריות ה-Wi-Fi שלכם פועלת במטרה לאפשר לאפליקציות לקבל את נתוני המיקום המדוייקים שלכם, אך חשוב להדגיש כי חיישן ה-GPS המובנה במכשירים זולל הרבה יותר מהסוללה שלכם מאשר קישוריות Wi-Fi.

למרות הביקורת המרובה על נתוני האימוץ של הגירסאות האחרונות של Jelly Bean, כתוצאה מההדלפה נראה שבענקית החיפוש החליטו הפעם להפוך את הגישה של יצרניות הסלולר, כגון סמסונג ו-HTC לקוד המקור של הגירסא החדשה עוד לפני ההשקה הציבורית שלה, מה שיאפשר לחברות, בתקווה, להכין עדכוני גירסאות מותאמים מראש גם למכשירים קודמים ויאפשר לגוגל להיאבק בנתוני האימוץ הבעייתיים של הגירסאות החדשות של אנדרואיד.

לכתבה המקורית בגיקטיים

כתבות נוספות מגיקטיים:

RumbleTalk מגייסת 110 אלף דולר בכדי לשדרג את חווית הצ'אט שלכם

הפירות האלה לא באמת בריאים, למעשה הם ספאם באינסטגרם


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן