“אנו בפתחה של מהפכה – 3 מיליארד יצטרפו למעמד הביניים עד 2050”

"3 מיליארד איש יצטרפו למעמד הבינוני בעולם עד שנת 2050" כך מעריכה קרן וורד, כלכלנית גלובלית בכירה בבנק HSBC.

וורד מעריכה כי בעקבות השינוי הדמוגרפי וההתרחבות האדירה של המעמד הבינוני בעולם אנו עומדים בפני "מהפכה צרכנית גלובלית", מהפכה שעל פי הבנק תהווה את הפתרון לאתגרים הכלכליים שבפניהם ניצב כיום העולם. ההתרחבות המעמדית תשנה את דפוסי הצריכה במדינות המתפתחות ותכפיל את הכוח הצרכני שלהן – משליש מהצריכה העולמית כיום לשני שליש עד שנת 2050.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבנק הבריטי מעריך כי בעוד המדינות המפותחות יהוו רק 2% מהצמיחה בהיקף הצריכה העולמית, עיקר הצמיחה תבוא מהשווקים המתפתחים. מדינות כמו הודו, סין, פרו ומלזיה צפויים להציג עלייה חדה בהכנסה הממוצעת.

השווקים המתעוררים יהפכו לצרכנים הגדולים | צילום: רויטרס

על פי הסקירה שמוציא הבנק, כיום השווקים המתעוררים צורכים כ-18% מהשירותים הפיננסים אך ההערכות צופות כי עד שנת 2050 יגיע נתון זה ל-50%. ענפים נוספים שיחוו צמיחה הינם ההיי-טק, האופנה והרהיטים.

הבנק מצביע בסקירתו על שינוי מגמה כאשר צופה כי כוחן של איטליה, יפן וגרמניה בצריכה העולמית ייחלש בעוד מדינות עם אוכלוסיה צעירה כמו הפיליפנים, פקיסטן מצרים וערב הסעודית יקחו תפקיד נכבד יותר.

כמו שחוו מדינות המערב, אחת ההשפעות של מהפכה הצריכה ברמת המאקרו תהיה צמיחה של סקטור השירות במדינות המתפתחות שיביא לעלייה בביקוש לסחורות זולות באיכות נמוכה, דרישה שתמצא את מבוקשה בשווקים מתעוררים אחרים ותביא לעליה במסחר בין השווקים המתעוררים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן