אנחת רווחה בליכוד: משה כחלון לא ירוץ בראש סיעה עצמאית

אנחת רווחה בליכוד ואולי אפילו בכל המערכת הפוליטית: שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, הודיע כי לא יתמודד ברשימה נפרדת לכנסת ה-19. לאחרונה דווח כי כחלון שוקל להקים מפלגה חברתית ולהתמודד בראשות סיעה עצמאית אולם השר הפופולרי החליט שלא לגוע בליכוד והותיר אלה שקיוו כי הודעתו על פרישה מהחיים הפוליטיים לא תקרום עור וגידים מאוכזבים.

כחלון הודיע לפני כשלושה שבועות כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, ואף כי הוא שוקל לפרוש כליל מהחיים הפוליטיים. ההערכות באותו שלב דיברו על מכה לא קלה עבור מפלגתו, הליכוד, שכן השר כחלון נחשב לאחד הפופולריים בציבור מבין חברי הכנסת והשרים.

"החלטתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד לכנסת הבאה", סיפר אז כחלון. "אני עדיין תומך בליכוד ובבראש הממשלה נתניהו. יום אחד אחרי יום כיפור הודעתי לראש הממשלה על כוונתי, והוא ביקש ממני להמתין עם ההודעה, אך היא דלפה החוצה. עברתי 4 שנים אינטנסיביות וקשות, ואני חושב שאני זקוק לפסק זמן".

כחלון (משמאל) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

בליכוד כאמור קיבלו את ההחלטה בתדהמה, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, כרמל שאמה-הכהן, אף יו"ר ועדת הכלכלה, אף מצא דרך יצירתית בכדי לנסות ולהשאירו במפלגה. בדף הפייסבוק האישי שלו פנה שאמה-הכהן לגולשים וביקש לשלוח מסרון לנייד האישי של שר הרווחה והתקשורת ובו בקשה כי יישאר.  

בעקבות כחלון הודיע גם מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל כי הוא עוזב את תפקידו. "מילאתי את חובי לחברה. אני מעוניין לעבוד במציאת פתרונות פרקטיים לאתגרים בשוק התקשורת. לישראל יש את הפתרונות אבל צריך לקחת אותם למקומות הנכונים ובזה אני רוצה להתמקד", אמר בר טל בכנס Go4Europe שבו השתתף בשבוע שעבר. 

כחלון נחשב לשר ה-"חברתי" של הליכוד. בין החוקים שיזם במהלך כהונתו היו תיקון לחוק הבנקאות הקובע הסדרים חדשים בדבר הפיקוח על עמלות הבנקים, חוק האוסר על העברת כלי רכב לשטחי הרשות הפלסטינית לשם תיקונם, חוק המסדיר את פעילותם של בנקים לדם טבורי, חוק האוסר על מתן רישיון נהיגה למי שהורשע בעבירות סמים בשנה הראשונה שלאחר הרשעתו, וחוק המקנה הנחה בתעריף החשמל לקשישים הנסמכים על קצבת הבטחת הכנסה.

עם עזיבת צחי הנגבי את הליכוד מונה כחלון ליו"ר מרכז המפלגה ובחודש מרץ 2009 מונה לתפקיד שר התקשורת בממשלת נתניהו השנייה. במהלך כהונתו קידם שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת המקומי, שנועדו בין היתר להגברת התחרות. בענף הסלולר הוענקו רישיונות הפעלה למפעילים וירטואליים (MVNO), הוזלו דמי הקישוריות ב-74% החל מתחילת 2011, והוכרז על מכרז לבחירת מפעיל מלא חמישי, בו זכה גולן טלקום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן