אנרגיה ירוקה, הגירסה הביתית: להטעין את הסמארטפון מהעציץ

ידוע שצמחים מייצרים את האנרגיה הנחוצה לקיומם מאור השמש באמצעות תהליך הפוטוסינתזה, אבל האם האנושות יכולה לרתום את מקור האנרגיה הזה לצרכים שלה? מיזם חדש טוען שכן ומציע להיעזר בצמחים שיש לכם בבית כמטען לסמארטפון ומכשירים ניידים אחרים שהוא כאמור, ידידותי לסביבה.

חברת Arkyne Technologies שיושבת בברצלונה, ספרד, הציגה את הפיתוח החדש שלה, Bioo. מדובר בעציץ מיוחד שבעזרת בסיס אורגני וכמות מספקת של מים יכול להעביר אלקטרונים מהצמח אל הסמארטפון שלכם. בתוך העציץ יש כבל USB, כך שמבחינת תפעול על ידי המשתמש אין זה שונה בהרבה מלחבר סמארטפון למטען סטנדרטי שמתחבר לשקע החשמלי בקיר. חשוב לציין שהצמח עצמו אינו נפגע מהתהליך בשום צורה. הסרטון מטה מסביר את התהליך במלואו.

Arkyne Technologies :חלוק הנחל התמים הוא בעצם שקע יו.אס.בי | צילום

עד 3 טעינות מלאות ביום, תלוי בצמח

בגדול, העציץ אמור לספק עד 3 טעינות מלאות ביום של הטאבלט או הסמארטפון שלכם, אבל זה גם תלוי בצמח שהכנסתם לעציץ. קקטוסים, לדוגמה, אינם מתאימים מאחר והם אינם מפיקים מספיק אנרגיה. כמובן שההספק תלוי גם במצבו הבריאותי של הצמח, ולכן חשוב לטפל בו כהלכה כדי להפיק ממנו את המקסימום, כמו כן גם קיבולת הסוללה של המכשיר מהווה פקטור משמעותי לאפקטיביות של העציץ. צמח במצב אופטימלי אמור לייצר ארנגיה בהיקף של עד 40 וואט בעזרת הטכנולוגיה הזו.

כדי להפוך את Bioo למציאות פתחה Arkyne Technologies בקמפיין מימון המונים באתר אינדיגוגו. הקמפיין זכה להצלחה במהירות – צבר השקעות בסך 17 אלף אירו כאשר היעד המקורי היה 15 אלף אירו בלבד, כשנותר עוד חודש שלם עד לתום הקמפיין. אלה שהשקיעו 79 אירו בקמפיין יקבלו את Bioo לפני כולם כשהתשורה הזו אזלה במהירות. מי שעדיין מעוניין לשים את ידיו על Bioo ולקבל אותו עד לבית יכול להשקיע 89 אירו בקמפיין, אך שימו לב שנכון לרגע כתיבת שורות אלה נותרו רק קצת יותר מ-20 עותקים של התשורה הזו, אז מומלץ שתמהרו לפני שיהיה מאוחר מדי.

Bioo עתיד לנחות על מדפי החנויות בדצמבר 2016 ומחירו לצרכן מוערך בכ-120 אירו ליחידה. אני צופה קפיצה פתאומית בהכנסות של משתלות צמחים סמוך למועד ההשקה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הצמיד שיעיר אתכם בבוקר בדרך הכי פחות שגרתית

המסנג'ר של פייסבוק מאפשר לכם עכשיו לקיים שיחות קוליות עם עד 50 אנשים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן