“אנשים חושבים שמאסטרקארד זו חברת אשראי, אבל הם טועים. לפני הכל זו חברה טכנולוגית”

מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש למשמע השם "מאסטרקארד"? כנראה שכמו מרבית הציבור, גם אתם תחשבו ישר על כרטיסי האשראי או מסופי התשלום, ותתארו את החברה כ"חברת אשראי". כך או אחרת, סביר להניח שלא הייתם מתארים את המותג העולמי דווקא כחברת טכנולוגיה. וזה בדיוק השינוי שמנסים אנשיה להנחיל כעת.

"אני בהחלט חושב שאנחנו חברה טכנולוגית", אומר סטפאן וויפר, צעיר סקוטי שעומד בראש תכנית ההאצה (אקסלרטור) אשר מנהיגה חברת הענק בראיון מיוחד. "אנחנו מחזיקים מעבדות פיתוח ומחקר, משקיעים בסטרט אפים ברחבי העולם ומנהלים אקסלרטור ייחודי לחיזוק הקשרים ושיתוף הפעולה עם חברות צעירות ופורצות דרך. אנחנו לא מפסיקים לחקור אחר טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך. בהחלט הייתי מגדיר את מאסטרקארד כחברת טכנולוגיה".

וייפר הגיע לישראל לביקור בזק בן יומיים, במהלכם הוא שמע ונפגש עם 10 סטרט אפים ישראלים, אשר חולמים להתקבל למחזור הבא באקסלרטור היוקרתי שהוא מנהל. "במחזור הקודם הייתה לנו חברה ישראלית אחת, והיזמים השאירו עלינו רושם אדיר", הוא מספר. "לכן הפעם הגענו במיוחד כדי לשמו 10 חברות. 2 מהן יגיעו לשלב הבא, ויתחרו עם חברות אירופאיותת נוספות על המקום בין 8 החברות שיתקבלו לתכנית".

"היזמים הישראלים מאוד ממושמעים ומסודרים". וייפר | צילום: יח"צ

ובהחלט יש על מה להילחם. מדובר באקסלרטור ארוך במיוחד אשר נמשך שנה שלמה. במשך 4 החודשים הראשונים היזמים מוטסים לדבלין, שם הם פועלים בשיתוף פעולה עם החברות האחרות בתכנית ועם אנשי מאסטרקארד (מטה החברה יושב בדבלין). החברה מסייעת לסטרט אפים בפיתוח הטכנלוגי והעסקי, בתכנון המהלך השיווקי, תכנון פיננסי, משפטי, וכו'. ומעל הכל בולטים הקשרים והחשיפה להם זוכים המיזמים המשתתפים בתכנית.

"אחד היתרונות של התפקיד שלי היא העובדה שאני מסתובב הרבה בעולם ונפגש עם המון יזמים ממדינות שונות", מספר וייפר. "ואני באמת חושב שהיזמים בישראל מאוד מיוחדים". אבל אם ציפיתם לשמוע פעם נוספת אודות היצירתיות פורצת הדרך של היזמים הישראלים, תחשבו שוב. את וייפר הרשימו דווקא תכונות אחרות אשר הוא זיהה בקרב היזמים "כחול לבן": "הישראלים מאופיינים בהרבה משמעת. הם מאוד מאורגנים ומסודרים, והרצינות והמקצועיות שלהם מאוד בולטים".

ממעמדו, וייפר גם זוכה להשקיף מלמעלה על השינויים והמגמות המתפתחות ללא הרף בעולם הטכנולוגי. לא סתם בחברה מקדמים בתכנית האקסלרטור דווקא את תחום התשלומים והמסחר האלקטרוני: על פי כל ההערכות וההמומחים, כבר בעתיד הקרוב "הארנק הדיגיטלי" צפוי לפרוץ לחיינו – ולהעמיד בסכנה את כרטיסי האשראי המוכרים לנו כיום. וייפר דווקא רואה בכך הזדמנות: "זה לא רק הטלפון שלנו, כל התחום הזה עומד לפני שינוי", הוא מסביר. "עם התפתחות הטכנולוגיה הלבישה, נוכל לשלם גם עם מכשירים נוספים שנלבש. גם החפצים שלנו, שיהיו מחוברים לאינטרנט, יוכלו להפוך לפלטפורמת תשלומים. אנחנו לא מפסיקים לחשוב על השל הבא ולנסות להתכונן אליו".

בנוסף, וייפר יודע שעם התפתחות הטכנולוגיה, עומדת בפני החברה גם הזדמנות אדירה להגיע לשווקים חדשים – כאלו אשר נותרו סגורים יחסית בפניה עד היום. "יש לנו לא מעט חברות שמכוונות את פעילותן לשווקים המתפתחים", הוא מספר. "יש שם פוטנציאל אדיר לפיתוח טכנולוגיה וגם להביא לשינוי חברתי של ממש באותן מדינות, וזה חשוב לנו מאוד".

בינתיים וייפר ממשיך במסעו ברחבי העולם, וממשיך להיפגש עם מאות יזמים וחברות שונות. לישראל, הוא מבטיח, ישוב בקרוב: "זו אמנם הייתה הפעם הראשונה שלי בישראל, אבל ממש לא אחרונה. אנחנו נמשיך לתחזק את הקשר עם הקהילה והיזמים הישראלים. זה חשוב לנו מאוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן