אסיה: המגמה החיובית נמשכה – עלייה במדד מנהלי הרכש בסין

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים, בהמשך לראלי שהחל אתמול, עם פרסום אישור הסכם התקציב האמריקאי שימנע את נפילת הכלכלה הגדולה בעולם מהצוק הפיסקלי. בסין פורסמו נתוני מאקרו חיוביים, המעידים על מומנטום טוב בשוק.

הבוקר נסחרו המדדים המובילים ביבשת בעליות שערים: הניקיי היפני התחזק ב-0.7%, מדד ההנג סנג הוסיף 0.4% לערכו ואילו בורסת שנחאי זינקה ב-1.6%. 

לאחר אישור הסכם התקציב האמריקאי אתמול בבוקר (שעון ישראל) על ידי הקונגרס, היום הודיע הבית הלבן כי הנשיא אובמה חתם על חוק התקציב והפך אותו לרשמי. 

צילום: רויטרס

במסגרת ההסכם, תידחה שורת הקיצוצים והעלאות המסים בחודשיים. ההסכמה שהושגה בין סגן הנשיא ביידן ונציג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, כוללת בין היתר העלאת מסים למרוויחים מעל 400 אלף דולר בשנה ולמשקי בית אשר מרוויחים מעל 450 אלף דולר בשנה. ההסכם כולל גם את העלאת מס העיזבון ל-40% על נכסים ששויים יותר מ-5 מיליון דולר. דמי האבטלה לא יקוצצו.

בסין פורסם הבוקר כי מדד מנהלי הרכש במדינה, ה-PMI, רשם בחודש דצמבר עלייה ל-56.1 נקודות. זאת לאחר שבחודש נובמבר הגיע ל-55.6 נקודות. המדד מעיד על החלשות ההאטה בשוק הסיני ועל התאוששות הכלכלה במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן