אסיה ננעלה במגמה מעורבת; בורסת הונג קונג קפצה ב-2.4%

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת על רקע העליות אתמול בבורסות וול סטריט ואירופה והודעתו של הבנק הסיני העממי כי יסייע לכמה מהמוסדות הבנקאיים במדינה המצויים במחסור.

בורסת שנחאי נחלשה ב-0.4%, בורסת טוקיו איבדה 1% מערכה, בורסת סיאול הוסיפה 0.2% לערכה ובורסת הונג קונג התחזקה ב-2.4%. הין היפני התחזק הבוקר ב-0.2% ונסחר ברמה של 97.59 ין לדולר.

לאחר רצף הפסדים של ארבעה ימים שאבו המשקיעים עידוד מנתוני מקרו חיוביים בארצות הברית המדגישים את ההתאוששות האמריקאית, ומההבטחות מצד הבנק המרכזי של סין כי יספק כספים למוסדות בנקאיים במידת הצורך.

שוקי המניות בעולם והדולר עלו ביום שלישי לאחר פרסום דוחות כלכליים בארה"ב, כשהם שואבים אופטימיות ממדד אמון הצרכנים – אחרי ימים של חוסר ודאות מורט עצבים לגבי הכוונות של הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם. מדד ה-MSCI של מניות אסיה פסיפיק מחוץ ליפן עלה ב-0.3%, לאחר שהגיע אתמול לשפל של 11 חודשים.

צילום: רויטרס

הבנק העממי של סין (PBOC) מסר אתמול שיספק מזומנים לחלק מהמוסדות העומדים בפני מחסור זמני, וכי ימשיך לעשות זאת במידת הצורך, במטרה למתן את חששות המשקיעים מפני משבר בנקאי, חששות אשר הצניחו את מחירי המניות.

"ברור שה-PBOC מתאים את הטון שלו כדי להקל על המועקה בנזילות", טוענים כלכלים ב-ANZ. "אנו רואים בכך צעד חיובי של הבנק המרכזי כדי לתקשר עם השוק. PBOC אומר במפורש כי הוא כבר מספק, וימשיך לספק, סיוע בנזילות לחלק מהבנקים, וזה ישפר מאוד את הביטחן בשווקים".

"השוק ייכנס למגמה חיובית כאשר המשקיעים כאן (בסיאול) יתעודדו מהריבאונד במניות באירופה ובארצות הברית", הוסיף לי גה-מאהן, אנליסט בבית ההשקעות טונג יאנג.

המניות הסיניות החזירו אתמול חלק ניכר מההפסדים התלולים שלהן בציפייה לתדרוך התקשורת של הבנק המרכזי, שנערך לאחר סיום המסחר. מדד CSI300 נחלש אתמול ב-0.3% לאחר שקודם לכן נפל בכמעט 7%, לרמתו הנמוכה ביותר מאז ינואר 2009.

"תנועת המלקחיים של הבנק המרכזי הסיני והבנק המרכזי האמריקני החזירה לאופנה ממקומות נשכחים את הפחד בשווקים", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "הבוקר אמנם נשמעה צפירת הרגעה מסויימת מכיוון הבנק המרכזי הסיני אשר הפחיתה במידה רבה את החשש ממחנק אשראי מיידי במערכת הפיננסית הסינית, אולם נראה כי במשבר החובות בסין לא נכתב אפילו הפרק הראשון והממשל הסיני נחוש להקדים תרופה למכה, אפילו במחיר של פספוס יעד הצמיחה השנתי בשיעור של 7.5%".

"האטה בקצב הצמיחה בסין, שלא לדבר על משבר פיננסי, הם בשורות רעות לצמיחה הכלכלית העולמית בכלל וליצואניות הסחורות בפרט", הוסיף פגוט. "לפיכך אנו רואים ירידה חדה במחירי הסחורות וצניחה במחירי מטבעות מתעוררים רבים. באשר להתפתחויות האחרונות בארה"ב הרי שהפחד מפני האטה בפעילות הכלכלית העולמית תומכת בבלימת עליית התשואות בחוב האמריקני המהווה מפלט בטחון בתקופות של פחד גואה. הצמיחה הכלכלית האמריקנית המוגברת אינה מובטחת בעולם כלכלי בו הצמיחה מקרטעת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן