אפל: הרווח הנקי ירד ביותר מ-20% – אולם היה גבוה מהתחזיות

הרווח הנקי של אפל ירד מ-8.8 מיליארד דולר (9.32 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד ל-6.9 מיליארד דולר (7.47 דולר למניה) ברבעון החולף – ירידה של כ-21% – אולם התוצאות היו טובות יותר מהצפוי. כך עולה מדוחותיה הכספיים של אפל לרבעון השלישי של השנה הפיסקלית אשר התפרסמו הלילה בתום שעות המסחר בבורסות וול סטריט. האנליסטים צפו לרווח נקי של 7.3 דולרים למניה. 

הכנסותיה של החברה, לעומת זאת, גדלו ל-35.3 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 35 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בהכנסות גבוהות מעט יותר מאשר הצפי, אשר עמד גם הוא על הכנסות של 35 מיליארד דולר.

צילום: רויטרס

החברה מכרה ברבעון החולף 31.2 מיליון אייפונים, לעומת כמות של 26-27 מיליון אייפונים שצפו האנליסטים. כמו כן מכרה החברה 14.6 מיליון אייפדים, לעומת צפי למכירות של 17-18 מיליון אייפדים. מניית אפל עלתה לאחר המסחר ב-5% בעקבות התוצאות.

מה שעשוי לעניין את השווקים הוא דווקא צפי החברה לעתיד, כאשר תחזית טובה לרבעון הקרוב עשויה היתה לבשר על צאתם לשווקים של מוצרים חדשים, כמו האייפון 5S. בחברה צפו לרבעון שמסתיים בספטמבר רווחים של בין 34 ל-37 מיליארד דולר. האנליסטים צפו להתחזית שתכלול הכנסות בסך 37.1 מיליארד דולר, כך שטרם ניתן כנראה להקיש לגבי יציאתם של מוצרים חדשים לשווקים.

על פי האנליסטים, סייע קידום המכירות של האייפונים להגדיל את מספר המכירות ברבעון החולף, והמחיר הממוצע הנמוך מוכיח כי מדובר שמכישר שכבר אינו רק בגדר שאיפה עבור הצרכנים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן