אפל השיקה את האייפון 5: "המכשיר היפה ביותר שיצרנו"

באירוע שהציפיות אליו הרקיעו שחקים, השיקה היום אפל את הסמארטפון החדש מתוצרתה – האייפון 5. בניגוד להשקות קודמות של החברה, בהן הפתיעה את המעריצים עם תכונות שלא ציפו להן, הפעם התגלו מרבית התחזיות המוקדמות לגבי המכשיר החדש כמדויקות למדי. בהתאם לציפיות, האייפון 5 יהיה דק יותר ב-20% מקודמו, מצויד במסך של 4 אינץ', ועשוי מזכוכית ואלומיניום. בנוסף, הציגה אפל באירוע גם גרסאות חדשות לנגני המוסיקה אייפוד נאנו ואייפוד טאץ', בעל עיצוב דומה לאייפון 5. מחיר האייפון יהיה זהה לזה של האייפון 4S, כלומר 199-399 דולר בעסקת חבילה עם המפעילות האמריקאיות.

רגע לפני הצגת האייפון 5 חזר קוק להשקה ההיסטורית של האייפון הראשון ב-2007 ואמר כי "זה הטלפון ששינה את כל הטלפונים בעולם". על האייפון 5 אמר קוק כי "מדובר בתכשיט של ממש. ללא ספק המכשיר היפה ביותר שייצרנו עד כה".

האייפון 5, אותו הציג באירוע סמנכ"ל השיווק של אפל פיל שילר, הוא המכשיר הדק והבהיר ביותר של החברה. משקלו 112 גרם והוא בהיר ב-20% מכל המכשירים האחרים של אפל. בהתאם לציפיות, גודל המסך של האייפון 5 הוא 4 אינץ', ברזולוציה של 1136X640, ובתצוגת המסך מופיעה שורת אפליקציות נוספת. בנוסף, הודיע שילר כי האייפון 5 יתמוך בטכנולוגיות דור 4 LTE.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האייפון יצויד גם במעבד חדש בשם A6, שיהיה לדברי החברה מהיר בהרבה מקודמו, ה-A5 של האייפון 4S והאייפד החדש. גם הסוללה של האייפון 5 חזקה יותר מקודמיו. לדברי שילר, המכשיר החדש מאפשר לדבר ולדפדף באינטרנט במשך שמונה שעות רצופות.

סמנכ"ל השיווק של אפל, פיל שילר | צילום: רויטרס

בהתאם להשערות המוקדמות, אפל לא שידרגה את המצלמה שלה, וגם האייפון 5 יהיה מצויד במצלמת 8 מגה פיקסל כמו קודמו. עם זאת, כעת המצלמה מצוידת במצב רגיש לאור חלש, המאפשר צילום מדויק יותר גם בתאורה לא אופטימלית. כמו כן, המצלמה מאפשרת צילום פנורמי באיכות של 28 מגה פיקסל.

האייפון 5 מכיל שלושה רמקולים: קדמי, צידי ותחתון, המאפשרים זיהוי קול וביטול רעשי רקע מפריעים. מערכת הסאונד של המכשיר שודרגה גם היא וכעת לטענת שילר ניתן לשמוע את הקול בצד השני באופן טבעי יותר.

אפל שידרגה גם את אפליקציית המפות של מערכת ההפעלה iOS6 שלה. מערכת הניווט החדשה, שתחליף את זו של גוגל ששימשה עד היום במכשירי אפל, מכילה תצוגה תלת ממדית של בניינים ובשיתוף חברת YELP מאפשרת למשתמש להנות ממנוע חיפוש במבוסס על תחומי עניין ומכיל כ-100 מיליון מקומות שונים. ממערכת זו ניתן להנות בכל רחבי העולם.

שורת אייקונים נוספת. אייפון 5 | צילום: רויטרס

פיצ'ר ההפעלה הקולית של האייפון, סירי, יכול כעת להפעיל גם אפליקציות בתוך המכשיר. כמו כן סירי משמש גם כמנוע חיפוש שיכול להמליץ על אירועי תרבות שונים ומקומות בילוי. שדרוג זה דומה לשירות שמציע הווינדוס פון של מיקרוסופט.

מחירו של האייפון 5 זהה לאייפון 4S, בין 199 ל-399 דולר, במסגרת חבילות של הספקיות השונות. ניתן יהיה להזמין אותו כבר מחרתיים, ומכירתו תחל בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם (בינתיים לא בישראל) ב-21 בספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן