אפל חולשת כבר על 20% משוק האלקטרוניקה בארצות הברית

על פי סקר חדש, חולשת כיום אפל על 20% משוק מוצרי האלקטרוניקה בארה"ב כולה. ההישג מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שהחברה השיגה זאת ללא פיתוח של מוצר באחת מ-5 הקטגוריות המובילות בשוק המוצרים האלקטרוניים – שוק הטלוויזיות (כלומר היא מתחרה רק בארבע מתוך החמש).

ידוע שאפל הצליחה מאוד בשנים האחרונות, אולם ההתפתחות הזו מדהימה דווקא משום שזו תפנית: מיתוגה מחדש של החברה הוא מהלך נדיר בעולם העסקים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תמיד תהיה אחת החברות היצרנית המובילה בתחומה; זהו טבע הדברים. מישהו יהיה מספר אחת, מישהו מספר שתיים, וכן הלאה. חברה קמה ואז עושה משהו טוב יותר מכל אחת אחרת. Sears עם קטלוגים של מכירות, לדוגמה. פורד בייצור מכוניות. אפל עם מחשביה האישיים הנחשקים הראשונים. אטארי עם משחקי הטלוויזיה. זה פחות או יותר הסיפור של כל חברה מובילה.


אייפד (מימין) ומקינטוש. הנישות שונות, אבל אפל נשארה בפסגה | צילום: רויטרס

ואז מגיעה הנקמה. שינויים חלים מבחינה טכנולוגית והחברה מאבדת את מיקומה בראש הדירוג. חברות אחרות משתלטות על נישות ספציפיות. זה שלא שהחברה עצמה מתה, זו הנישה בה התמחתה שמשתנה.

וזה מה שמדהים כאן: נדיר, נדיר מאוד, שחברה תעשה זאת פעמיים. רק לעיתים רחוקות מתועלים כל האלמנטים שהפכו את החברה למה שהיא לטובת נישה אחרת. אבל למעשה זה בדיוק מה שאפל הצליחה לעשות.

אפשר אמנם לומר כי סמארטפונים וטאבלטים הם למעשה בסך הכל מחשבים, כמו מחשבים אישיים; אבל אם כך, מדוע מיקרוסופט אינה מצליחה כמוה בתחומים אלה? אפל בהחלט איבדה את שליטתה המוקדמת על תעשיית המחשבים האישיים, אבל היא הצליחה ליצור דומיננטיות חדשה בשוק שונה של מוצרי אלקטרוניקה. קשה מאוד לחשוב על חברה אחרת שהצליחה לעשות זאת.

כתבות נוספות בנושא:

בארצות הברית מתלבטים: האם אפל מדליפה מידע על ה-iWatch?

אפל בצרות? פוקסקון הודיעה על צמצום היקף הייצור של האייפון 5

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן