אפקט דנקנר? לאומי יממש ערבות של בן דב בסך 26 מיליון שקל

בנק לאומי מסיר את הכפפות: הבנק פנה היום לאילן בן דב, בעל השליטה בטאו ובסקיילקס והודיע לו על כוונתו למשש באופן מיידי פקדון אישי של בן דב בסך 26 מיליון שקל. 

בן־דב ערב באופן אישי לכ־80 מיליון שקל מתוך החוב הכולל של טאו לבנק העומד על 155 מיליון שקל של טאו לבנק. לאומי פנה באוגוסט האחרון לבן־דב ודרש את תשלום החוב, אך נענה בשלילה.

כזכור, לפני כחודש, פרסמה סקיילקס הערת עסק חי והודיעה כי היא הגיעה לחדלות פירעון. בהודעת החברה נכתב: "קיימים ספקות משמעותיים בנוגע להמשך פעילותה של החברה כעסק חי, יכולתה לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות במועדן ובמלואן בעתיד הנראה לעין". עוד נכתב בהודעה כי הסיבה לחדלות הפירעון היא אי יכולת להשלים עסקה עם צד שלישי שהייתה אמורה לשפר את תזרים המזומנים לחברה. העסקה נעצרה משום שהייתה תלויה בהסדר החוב בחברת הבת סאני שלא ייצא לפועל.

אילן בן דב | יוסי זלינגר

מהדוחות שפרסמה החברה לשנת 2012 עולה כי סקיילקס רשמה במהלך 2012 הפסד של 851 מיליון שקל, לעומת 540 מיליון שקל ב-2011. (עלייה של 58% בהפסדים). עם זאת, שכר הבכירים בחברה נשאר גבוה: שכרו של מנהל תחום המפעילים הסלולריים, דוד פיאמנטה, עמד על כ-3 מיליון שקל. המנכ"ל יהל שחר הרוויח ב-2012 1.7 מיליון שקל. סמנכ"לית הכספים של החברה, גלית אלקלעי דוד, השתכרה 35 מיליון שקל.

בסוף השבוע האחרון הסערה הציבורית שעורר הסדר החוב בין בנק לאומי לבין גנדן, החברה הפרטית בבעלותו של נוחי דנקנר קיבלה מפנה דרמטי כשהבנק הודיע כי יבטל את הסדר החוב עם נוחי דנקנר, לפי ימחקו 150 מיליון דולר מחובו של דנקנר לבנק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן